طلای سرخ در اشتهارد رونق گرفت

کشاورزان روستاهای مرادتپه و صحت آباد اشتهارد بیش از ده هکتار از اراضی کشاورزی خود را به کشت طلای سرخ یا همان زعفران اختصاص داده اند.

چند سالی است که کشاورزان اشتهاردی خصوصا روستاهای مراد تپه و صحت آباد کشت زعفران را جزو اولویتهای کشت و کار خود قرار داده اند.

قوامی، معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اشتهارد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز، گفت: شهرستان اشتهارد اقلیم و آب هوای خشک و کم آبی دارد که این مهم کشت و کشاورزی را در این منطقه تحت تاثیر قرار داده است.

او افزود: این تاثیر پذیری موجب شده است تا کشاورزان به کاشت گیاهان کم آب بر روی بیاورند.

قوامی گفت: سال های گذشته وضعیت آب در این روستاها بهتر بود و محصولاتی مانند خربزه، یونجه، جو و برخی محصولات کشاورزی که به آب فراوان نیازداشت کشت میشد که این روند با تغییرات آب هوایی و برنامه های ترویجی جهاد کشاورزی به سمت کاشت پسته، کلزا، زعفران، و برخی گیاهانی که به آب کمتری نیاز دارند هدایت شده است.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اشتهارد افزود: امسال با توجه به سطح ده هکتاری زیر کشت زعفران پیش بینی میشود که کشاورزان زعفران کار محصول خوب وبا کیفیتی را به بازار عرضه کنند به نحوی که در برداشت اولیه زعفران و طی روزهای گذشته برداشت بیش از ۷ کیلو در هر هکتار را شاهد بوده ایم.

گفتنی است با ادامه این روند پیش بینی میشود در سال های آتی با توجه به استقبال کشاورزان و همچنین صرفه اقتصادی کاشت زعفران، شاهد توسعه، پیشرفت و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها باشیم.

انتهای پیام/د.خ

کاشت زعفران در اشتهارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.