آغاز برداشت طلای سرخ در البرز

نود درصد زعفران استان البرز در شهرستان نظرآباد کشت می‌شود.

داود بدرزاده، مدیر جهاد کشاورزی نظرآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز، با اشاره به رشد ۲۰ درصدی کاشت زعفران در نظرآباد گفت: طی سال زراعی جاری در استان البرز ۴۲ هکتار از اراضی به کشت زعفران اختصاص یافت که حدود از ۳۵ هکتار آن به شهرستان نظرآباد اختصاص دارد.

بدرزاده با اشاره به اینکه زعفران با یک‌بار کشت تا هفت سال قابلیت برداشت دارد، افزود: کشت زعفران به دلیل قیمت محصول، سودآوری بالا و کم آب بر بودن ازجمله محصولاتی است که در آینده نزدیک سطح کشت بیشتری را به خود اختصاص خواهد داد.

او گفت: خواص دارویی، هزینه کم انبارداری و قیمت بالای زعفران در بازار ازجمله شاخصه‌هایی است که استقبال کشاورزان منطقه را به سمت کشت این گیاه افزایش داده است.

بدرزاده در ادامه افزود:عطر و بوی زعفران نظرآباد از ویژگی‌های خاصی بهره‌منداست و آزمایش‌های انجام‌شده توسط سازمان استاندارد گویای کیفیت بالای زعفران تولیدشده در این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد با اشاره به مشکلات نظیر خام فروشی و خرده فروشی زعفران گفت: سعی داریم برای کوتاه شدن دست افراد سود جو، با ارائه خدمات مناسب به کشاورزان برای برند سازی تولید محصول و همچنین ساماندهی تولید اندام تکثیری سالم و دریافت گواهی بهداشت زمینه را برای عرضه محصول با قیمت مناسب فراهیم کنیم تا سود حاصل از فروش محصول زعفران به کشاورزان زحمت کش برسد.

او به برداشت ۱۳۵ کیلوگرم زعفران از مزارع نظرآباد اشاره کرد و افزود: میانگین عملکرد در واحد سطح زعفران در این شهرستان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و همچنین کاشت زعفران در نظرآباد زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر را ایجاد کرده و پیش بینی می شود حدود ۲۰ میلیارد ریال سود ناخالص را نیز برای بهره برداران به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/د.خ

کشت زعفران در نظرآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.