کمپین مردمی من قول می‌دهم در یزد آغاز به کار کرد

مدیر مرکز تحقیقاتی دیابت یزد گفت: کمپین من قول می‌دهم به منظور فرهنگ سازی برای پیشگیری از دیابت راه اندازی شده است.

کمپین مردمی من قول می‌دهم در یزد آغاز به کار کردبه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، آقایی مدیر مرکز تحقیقاتی دیابت یزد گفت: کمپین من قول می‌دهم به منظور فرهنگ سازی برای پیشگیری از دیابت در یزد راه اندازی شده است.

او افزود: افراد با ارسال نام و نام خانوادگی و عبارت من قول می‌دهم به شماره ۳۰۰۰۶۱۵۹ در این کمپین نام نویسی می‌کنند و پس از آن کلاس‌های مشاوره برای کنترل وزن، تغذیه سالم و سبک زندگی مناسب برای شرکت کنندگان تشکیل می‌شود.

وی گفت: افزایش مصرف سبزیجات، کاهش مصرف نوشابه و فست فودها، کاهش مصرف قند و برنج، استفاده از نان سبوس دار در وعده‌های غذایی و انجام نیم ساعت فعالیت بدنی روزانه از قول‌هایی که مردم در کمپین من قول می‌دهم به خودشان قول می‌دهند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم‌اکنون ۴۲۸ میلیون نفر در دنیا مبتلابه دیابت نوع ۲ هستند و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۴۰ این رقم به بیش از ۶۰۰ میلیون نفر برسد و شیوع این بیماری در کشور‌های درحال‌توسعه رو به افزایش است.

در ایران نیز شیوع این بیماری در برخی استان‌ها مانند مازندران، اصفهان، یزد و تهران بالاست، همچنین در هرمزگان دیابت شیوع بیشتری دارد.


انتهای پیام/ ا

به کمپین من قول می دهم بپیوندید

برچسب ها: دیابت ، اخبارسلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.