۳ میلیون مراجعه کننده طی یکسال به کتابخانه‌های کرمان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: بیش از ۱۳۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان کرمان هستند که در یک سال گذشته ۳ میلیون بار مراجعه به کتابخانه‌های عمومی استان کرمان داشته ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد وفایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان کرمان به مناسبت هفته کتاب گفت: بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار حال خوش خواندن برای دومین بار از ۲۳ آبان ماه آغاز شده است.

او با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی برای تبلیغ، ترویج و افزایش اعضای کتابخانه‌ها و کمک به افزایش سرانه مطالعه در هفته کتاب در نظر گرفته شده، افزود: مطالعه در فضای مجازی، اینترنت و ... انجام می‌گیرد، اما کتاب حس زیبا و دلنشینی دارد و آرامشی می‌دهد که شاید سایر موارد نداشته باشد.

وفایی بیان داشت: ۱۳۰ باب کتابخانه عمومی در استان کرمان داریم که فعالیت‌های هفته کتاب امسال در استان بیشتر کتابخانه‌ای است و تلاش می‌کنیم آمار اعضاء و امانت کتاب را افزایش بدهیم.

مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمان گفت: هزارو ۱۷ برنامه فرهنگی برای کتابخانه‌های عمومی استان کرمان در هفته کتاب برگزار می‌شود که رونمایی کتاب، نشست‌های کتابخوانی، نقد و بررسی کتاب، مسابقات کتابخوانی، جمع خوانی، زنگ مطالعه، طرح"یک ساعت مطالعه" که توسط استاندار کرمان در استانداری آغاز شد و ... از جمله این برنامه هاست.

او افزود: در ۶ ماهه اخیر میزان امانت کتاب در کتابخانه‌های استان کرمان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد رشد داشته و یک میلیون و ۲۰۰ هزار جلد کتاب در یک سال گذشته به امانت رفته است.

وفایی با اشاره به اینکه ۱۳۱ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان کرمان هستند، اظهار کرد: این آمار افزایش۶ درصدی را نسبت به پارسال نشان می‌دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار مراجعه به کتابخانه‌ها در سطح استان طی یک سال گذشته انجام شده که ۱۰ درصد رشد را شاهد هستیم.

وفایی با اشاره به اینکه ۹۰۵ نشست کتابخوانی عمومی و تخصصی را در یک سال گذشته برگزار کرده ایم که رشد ۷۰ درصدی را به خود اختصاص داده افزود: در این جمع‌ها و برنامه‌های گروهی ۴ هزار کتاب معرفی شده است.

او تصریح کرد: ۱۲ باب کتابخانه در ۶ ماهه نخست امسال تعمیر و در هفته کتاب بازگشایی شده و کتابخانه شهید مفتح کرمان که ۴۵ سال قبل بنای آن گذاشته شده و نیاز به تعمیر اساسی داشت، تعمیرات انجام و فضای کتابخانه به روز شده که ۲۹ آبان ماه جاری بهره برداری می‌شود.

وفایی با اشاره به تجلیل از خادمان و فعالان حوزه کتاب در هفته جاری در کرمان بیان کرد: در زمینه جذب مشارکت خیران و معین‌های اقتصادی تلاش می‌کنیم که در این راستا کتابخانه مرکزی شهرستان زرند توسط فولاد ایرانیان و کتابخانه رمشک قلعه گنج نیز توسط بنیاد علوی در هفته کتاب امسال به زمین زده می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: طی امسال تفاهمنامه‌هایی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه با دستگاه‌های اجرایی امضاء کرده ایم و کار به خوبی پیش می‌رود.

وفایی با اشاره به اینکه ۱۳۱ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان کرمان هستند، اظهار کرد: این آمار افزایش شش درصدی را نسبت به پارسال نشان می‌دهد.

او بیان کرد: در مراسم ملی هفته کتاب که روز‌های اخیر در یزد برگزار شد، هشت عنوان برتر از جمله کتابدار نمونه کشوری، کتابخوان خردسال نمونه کشور، خیّر نمونه کشوری و انجمن نمونه کشوری از استان کرمان بودند و تقدیر ویژه از فعالیت‌های فرهنگی حوزه تبلیغی و ترویجی از کرمان صورت گرفت.

وفایی با بیان اینکه در مسابقه خاطره نویسی ملی نیز هر سه برگزیده از استان کرمان بودند تاکید کرد: در کرمان به فضا و سالن کتابخانه نیازمند هستیم و در برخی زمان‌ها فضا‌های کتابخانه‌ای ما پاسخگوی مراجعان نیست.

در این دیدار عنوان شد ۸ هزار نفر عضو کتابخانه مرکزی کرمان هستند و ۱۱۰ هزار نسخه کتاب از منابع آن دینی ادبیات، تاریخ و علوم اجتماعی است.

انتهای پیام/ی

۸ هزار نفر عضو کتابخانه مرکزی کرمان هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار