رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان گفت: طرح گردش کتاب با همکاری اداره ارشاد و آموزش و پرورش در مدارس رفسنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  ایمان محمدآبادی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان گفت: در طرح گردش کتاب، دانش آموزان کتاب‌هایی که در خانه دارند و در کتابخانه‌ها خاک می‌خورند به مدرسه آورده و با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند.

او بیان داشت: دانش آموزان بدون اینکه یک ریال هزینه کنند صاحب یک کتاب جدید می‌شوند و اینکه هدیه دادن هم در بین دانش آموزان رواج پیدا می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان تصریح کرد: اگر رفسنجان حدود ۵۰ هزار دانش آموز داشته باشد و این تعداد کتاب فقط یکبار در سال مبادله شود و هر کتابی را پنج هزار تومان در نظر بگیریم حدود ۲۵۰ میلیون تومان گردش مالی در حوزه کتاب بدون هیچ هزینه‌ای وجود خواهد داشت.

محمدآبادی با بیان اینکه این طرح به طور آزمایشی در چند مدرسه انجام گرفته که استقبال خوبی انجام شده است و تحقیقات نشان داده کتاب‌هایی که مبادله می‌شود حتما خوانده می‌شوند برنامه ریزی شده است که ماهی یکبار این طرح در مدارس انجام شود و این طرح ابتکاری است.

انتهای پیام/ی

کتاب‌های طرح گردش کتاب  حتما خوانده می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار