طاهری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اینگونه حمله کردن به ویلموتس بی انصافی است/ تیم امید ایران هم باید عراق را ببرد/ افراد بیکار می خواهند سرمربی تیم ملی اخراج شود

مربی تیم سایپا تهران درباره دلایل شکست تیم ملی فوتبال ایران از عراق و لزوم حمایت از مارک ویلموتس توضیحاتی ارائه کرد.

 

بیژن طاهری در گفت و گو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارزیابی اش از وضعیت تیم ملی فوتبال ایران پس از متحمل شدن ۲ باخت متوالی از بحرین و عراق در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بیان کرد: هرچند ۲ باخت متوالی در شان فوتبال ایران نیست و این باخت‌ها تاسف آور است، اما اینگونه حمله کردن به ویلموتس را نمی‌پسندم. ضمن اینکه این حجم حمله کردن به یک مربی تازه وارد خارجی دور از انصاف است. به نظر من او برای اجرای تفکراتش نیاز به گذشت زمان و آشنایی با بازیکنان و جو فوتبال ایران دارد.

آشنا کردن ویلموتس با فضای فوتبال ایران مهم‌ترین کار هاشمیان است، اما خودش هم با این فوتبال کامل آشنا نیست

او افزود: آشنا کردن ویلموتس با فضای فوتبال ایران مهم‌ترین کاری است که وحید هاشمیان به عنوان دستیار ایرانی ویلموتس باید انجام بدهد، اما متاسفانه خودش هم از این فوتبال آشنایی کامل ندارد. هاشمیان مدت‌ها در خارج از کشور فعالیت کرده و هرچند بازیکن بزرگ و مربی خوبی محسوب می‌شود، اما به دلیل اینکه مدام در ایران نبوده با فوتبال مان به صورت کامل آشنا نیست. او در هیچ یک از تیم‌های ایرانی مربیگری نکرده و مستقیم از آلمان آمده و دستیار ویلموتس شده است.

طاهری: اینگونه حمله کردن به ویلموتس بی انصافی است/ تیم امید ایران هم باید عراق را ببرد/ افراد بیکار می خواهند سرمربی تیم ملی اخراج شود

بازیکنان مقصرتر از ویلموتس هستند و اینگونه حمله کردن به سرمربی تیم ملی دور از انصاف است

مربی اسبق تیم ملی فوتبال امید ایران ادامه داد: به هر حال شناخت نداشتن کادرفنی و ضعیف بازی کردن این تیم ایراد سرمربی و مربیان تیم ملی است. از طرفی بازیکنان ما مقابل بحرین و عراق فوق العاده بی انگیزه بازی کردند. در کل من بازیکنان را در این ۲ باخت بیشتر از سرمربی مقصر می‌دانم. این سبک حمله کردن به ویلموتس را نمی‌پسندم و آن را دور از انصاف می‌دانم.

 دلیل قهر ویلموتس و تهدید‌هایش ضعف فدراسیون است

طاهری درباره غیبت‌های متوالی مارک ویلموتس در ایران گفت: این موضوع ضعف فدراسیون فوتبال است و نشان می‌دهد قرارداد مناسبی با ویلموتس امضاء نشده است. معلوم نیست مسئولان فدراسیون چه قراردادی بسته اند که ویلموتس به راحتی از ایران می‌رود و می‌گوید اگر می‌خواهید قرارداد را ادامه بدهم با پول به ترکیه بیایید تا با هم صحبت کنیم. اینگونه که نمی‌توان تیم ملی مملکت را پیش برد. کجای دنیا یک مربی قهر می‌کند و می‌گوید بیایید از اول با هم قرارداد ببندیم یا اگر پولم را نگیرم نمی‌آیم؟ به نظر من هیچ یک از این مسائل ایراد ویلموتس نیست بلکه ایراد فدراسیون است.


بیشتر بخوانید: جلسه اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با ویلموتس


ویلموتس فوتبال هجومی را دوست دارد، اما باید به او زمان بدهیم

مربی سابق استقلال، سپاهان و فعلی سایپا درباره مقایسه مارک ویلموتس با کارلوس کی روش، بیان کرد: کی روش هم روز اولی که به ایران آمد با جو و فضای فوتبال ایران نا آشنا بود. با این وجود پس از هشت سال عملکرد او مورد تائید قرار گرفت. هرچند ما در دوران کی روش قهرمان آسیا نشدیم. درباره این سرمربی هم انتقاد‌های زیادی وجود داشت و مدام می‌گفتیم فوتبال هجومی دوست داریم. همان زمان می‌گفتیم کی روش می‌خواهد با فوتبال دفاعی کارنامه اش را قوی کند. حالا هم که ویلموتس فوتبال هجومی را دوست دارد، هرچند ۲ بازی متوالی را باخته ایم، اما باید به او زمان بدهیم تا با فوتبال و بازیکنان مان آشنا شود.

طاهری: اینگونه حمله کردن به ویلموتس بی انصافی است/ تیم امید ایران هم باید عراق را ببرد/ افراد بیکار می خواهند سرمربی تیم ملی اخراج شود

قول می‌دهم ایران هر چهار بازی اش در دور برگشت را می‌برد

طاهری درباره ارزیابی اش از بازی‌های تیم ملی ایران در دور برگشت انتخابی جام جهانی اظهار داشت: به شما قول می‌دهم ایران هر چهار بازی اش در دور برگشت را برده و به مرحله بعدی صعود می‌کند، اما با سرمربی تیم ملی رفتار خوبی داشته باشیم.

مربی ایرانی هم می‌تواند ۲ روز مانده به یک بازی مهم اردو تشکیل بدهد

او درباره به اتمام رسیدن اردوی تیم ملی پس از بازی با عراق با وجود باقی ماندن پنج روز از فبفادی گفت: در این مورد به ویلموتس ایراد می‌گیرم و یک طرفه به قاضی نمی‌روم. او هم ایراد دارد و ما باید ضعف‌های سرمربی تیم ملی را بگوییم. اینکه او ۲ روز قبل از بازی مهمی مانند عراق به ایران بیاید و بلافاصله پس از بازی هم برود درست نیست و مربیان خوبی در ایران حضور دارند که می‌توانند در جایگاه سرمربی تیم ملی قرار گرفته و این کار را انجام بدهند. مربی ایرانی دلسوز است و کل ۲۴ ساعت روز در اختیار تیم ملی است. به همین دلیل ویلموتس باید به این نکته توجه باشد که رها کردن تیم درست یک روز پس از باخت به عراق هیچ توجیهی ندارد.

طاهری: اینگونه حمله کردن به ویلموتس بی انصافی است/ تیم امید ایران هم باید عراق را ببرد/ افراد بیکار می خواهند سرمربی تیم ملی اخراج شود

ویلموتس حتی در صورت برگزاری بازی با تیم‌های لیگ برتری و لیگ یکی نباید اردو را تعطیل می‌کرد

طاهری افزود: حتی اگر فدراسیون نتوانست برای تیم ملی بازی دوستانه فراهم کند، او باید در ایران می‌ماند و اردو را ادامه می‌داد. ویلموتس حتی در صورت برگزاری بازی تدارکاتی با تیم لیگ برتری و لیگ یکی نباید اجازه می‌داد اردو به همین زودی لغو شود. من در این مورد هم فدراسیون را مقصر می‌دانم چراکه نباید نظاره گر اینگونه رفتار‌های ویلموتس باشد و باید محکم مقابل مربی خارجی اش بایستد.

مربی پروازی نمی‌خواهیم چراکه تیم ملی نیاز به پوست اندازی دارد

او افزود: ما مربی پروازی نمی‌خواهیم و فدراسیون نباید به ویلموتس اجازه بدهد به همین راحتی غیبت کند. فوتبال ایران به مربی‌ای نیاز دارد که پای کار باشد و مدام بازی‌های لیگ برتر و حتی لیگ یک را ببیند. ویلموتس مربی جوان و با انگیزه‌ای است که باید با استعدادیابی، جانشین‌های خوبی برای برخی بازیکنان پا به سن گذاشته تیم ملی پیدا کند. تیم ملی ایران نیاز به پوست اندازی و معرفی نسل جدیدی دارد. به همین دلیل ویلموتس و دستیارانش باید مدام در ایران حضور یافته و ضمن شناسایی نفرات نخبه، آن‌ها را شکوفا کنند. من ایراد‌ها را می‌گویم، اما برخی مواقع بی رحمانه به سرمربی تیم ملی انتقاد می‌شود.

امید ایران هم باید عراق را ببرد

طاهری درباره دلیل اصلی باخت تیم ملی به عراق گفت: ما نباید به عراق ببازیم چراکه تیم امیدمان باید این تیم را ببرد. همه حق دارند از این باخت ناراحت باشند. با این وجود از دیر شروع شدن اردوی تیم ملی پیش از بازی با عراق ضربه خوردیم. وقتی یک سرمربی خارجی به کشورمان می‌آید خروج او نباید دست خودش باشد.

فدراسیون فوتبال باید پاسپورت ویلموتس را بگیرد و هر زمان صلاح دانست به او اجازه خروج بدهد

او افزود: فدراسیون فوتبال باید در زمان ورود این مربی به ایران پاسپورت او را بگیرد و هر زمان اجازه داد ویلموتس از کشورمان خارج شود. نباید شرایط به شکلی که ویلموتس سه روز قبل از هر بازی به ایران بیاید و بلافاصله پس از برگزاری آن دیدار به کشورش بازگردد.

طاهری: اینگونه حمله کردن به ویلموتس بی انصافی است/ تیم امید ایران هم باید عراق را ببرد/ افراد بیکار می خواهند سرمربی تیم ملی اخراج شود

کجای فوتبال حرفه‌ای مربی با ۲ باخت اخراج می‌شود؟

هافبک اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره اظهارنظر برخی کارشناسان مبنی بر لزوم برکناری ویلموتس بیان کرد: قرارداد ویلموتس با ایران هنگفت است و او نباید به همین راحتی از کشورمان خارج شود، اما به هیچ وجه با موضوع برکناری موافق نیستم. کجای فوتبال حرفه‌ای مربی با ۲ باخت اخراج می‌شود. باید به مربی تازه واردی مانند ویلموتس زمان بدهیم.

افراد بیکار خواهان برکناری ویلموتس هستند تا جا برای خودشان باز شود

او افزود: افرادی دنبال برکناری ویلموتس هستند که جزء مربیان بیکار کشورمان محسوب می‌شوند. آن‌ها مدام دنبال اتفاق‌های ناگوار هستند و می‌خواهند با صحبت درباره این مسائل جایی برای خودشان باز کنند.

تیم جوان سایپا باتجربه شده است

مربی تیم سایپا درباره آخرین وضعیت این تیم در آستانه بازی با شاهین شهرداری بوشهر در هفته یازدهم لیگ برتر گفت: مطمئن هستم سایپا در ادامه فصل نتایج بهتری کسب می‌کند. نفرات جوان مان در ۱۰ هفته ابتدایی لیگ تجربه خوبی کسب کرده اند و کیفیت بالایی هم دارند. مقابل پیکان هم روی یک اتفاق باختیم. در آینده از تیم سایپا خیلی بیشتر می‌شنوید و بازیکنان بزرگی از این تیم به فوتبال ایران معرفی می‌شوند.

مدیران سایپا هم مانند کادرفنی می‌خواهند بازیکنان خوبی از این تیم به تیم ملی برسند

او درباره لزوم حمایت مدیران باشگاه از جوان گرایی کادرفنی سایپا گفت: هر روز بیشتر و بیشتر کار می‌کنیم و جوان‌های تیم سایپا شکوفا‌تر می‌شوند. مدیران باشگاه هم از این جوان گرایی حمایت کاملی انجام می‌دهند چراکه این کار سیاست خودشان بوده است. آن‌ها هم مانند کادرفنی اعتقاد دارند باید جوان‌های باکیفیتی از سایپا به تیم ملی برسند. کادرفنی مان تمام تلاش خود را برای رساندن سایپا به رتبه‌های بالای جدول به کار گرفته است و شک نکنید این کار را هم انجام می‌دهد.

می‌خواهیم با پیروزی مقابل شاهین به جدول لیگ بازگردیم

طاهری تصریح کرد: شاهین بوشهر هم تیم خوبی است که متاسفانه در قعر جدول لیگ قرار گرفته است. در جام حذفی و زمانیکه شرایط خوبی نداشتیم به این تیم باختیم. البته آن زمان پس از برگزاری ۲ بازی در جنوب کشور به مصاف شاهین رفتیم و بدن بازیکنان مان در گرمای وحشتناک بوشهر شرایط ایده آلی نداشت. اکنون وضعیت سایپا بسیار متفاوت است و امیدوارم با سه امتیازی که مقابل شاهین می‌گیریم تیم مان به جدول باز گردد.

طاهری: اینگونه حمله کردن به ویلموتس بی انصافی است/ تیم امید ایران هم باید عراق را ببرد/ افراد بیکار می خواهند سرمربی تیم ملی اخراج شود

موقعیت خراب کردن تیم جوان طبیعی است

او درباره ضعف خط حمله تیم سایپا گفت: روی این موضوع در هفته‌های اخیر کار کرده ایم، اما به هر حال هدر رفتن موقعیت گل از سوی یک تیم جوان طبیعی است. مهاجم مان سایپا با استعداد هستند و اطمینان دارم در بازی با شاهین گل نزدشان در هفته‌های اخیر را جبران می‌کنند.


بیشتر بخوانید:علوی: باید از ظرفیت‌ها به صورت کامل استفاده کنیم/ باید به ویلموتس حق بدهیم/ مربی پروازی مورد تائید فدراسیون نیست


انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
این مردک عجیبه به خدا. کدوم مربی تیم اول قاره رو تحویل میگیره و بعد از باخت به یه تیم دست ۳ آسیایی ، بدون هیچ برنامه ای برای بازی بعدش میذاره میره. بازی بعدشم به یک تیم عربی میبازه و بازم بدون هیچ برنامه ای میره و با زور فدراسیون برمیگرده؟ مگه میشه تیم با اون آمادگی رو تحویل بگیری و با خیال راحت اینطور بدون هیچ برنامه ای بفرستیش تو زمین؟
باور کنید این برای کار کردن نیومده. اینو آوردن یه قرارداد سنگین باهاش بستن و یه بخشی از پول قرارداد رو بهش میدن و میفرستنش خونه، بقیش رو خودشون بالا میکشن. والا هیچ منطق دیگه ای نداره که یه مربی تا این حد بی خیال و بی عرضه باشه و فدراسیون هم کلا ازش حمایت کنه و حتی به فکر فسخ قراردادش هم نیفته.
اگه مربی ایرانی بود تا حالا هزار بار برکنار شده بود.
من که میگم عجیبه....
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۵۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
تو رو خدا یکی بگه این ساکت مافیا چی از جون فوتبال می خواهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
کی روش هر چی که بود و هر چقدر که پول گرفت. لااقل با یه تفکری تیم رو تو زمین میفرستاد. تیممون منظم بود، برای هر بازی برنامه داشت. مربی باهوشی بود و روی بازیکنا نفوذ داشت. با سختگیری هاش فدراسیون رو مجبور میکرد که امکانات در اختیار تیم بذاره. از همه چیز مهم تر روی تیمش غیرت داشت. حرص خوردن کیروش روی نیمکت رو با خونسردی این مردک مقایسه کنید. پول؟ بله مربی باید پولشو بگیره ، ولی ارزش تیم و مردم در این حده که چون پرداخت حقوقش عقب افتاده تیم رو رها کنه تا ببازه اونم توی اینطور بازی حیثیتی و مهمی؟ قشنگ مشخصه از باخت به به بحرین ککشم نگزیده. اینطور مربی به چه دردی میخوره. شما بگو پپ گواردیولا ست این آقا ، وقتی به تیم اهمیت نمیده و براش تلاش نمیکنه به چه دردی میخوره. این قشنگ مشخصه فدراسیون آوردش یه پولی بهش داده و گفته بشین رو نیمکت ، بلکه از غرغرها و خواسته های مربی هایی مثل کیروش نجات پیدا کنه.اینجا هیچ کس به فکر تیم ملی نیست و مایی که دور قبلی دومین تیمی بودیم که حظورمون تو جام قطعی شد اونم بدون باخت ، حالا باید بریم دخیل ببندیم که خداکمک کنه جادو بشه به عنوان تیم دوم از دور اول مقدماتی صعود کنیم. بعد یه عده لجباز و یه عده که از این شرایط سود میبرن میان میگن که صبر کنید و فرصت بدید. اونم به مربی که احتمالا توی ۲۴ ساعت نیم ساعت هم به تیمش فکر نمیکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
دقیقا همون کار ی که حمید استیلی با فرهاد مجیدی کرد همه جا پای یه پرسپولیسی در میان هست

فوتبال ما بیماره اونم از نوع پرسپولیسی
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۱۲:۰۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
اصلا چه کسی این ویلموتوس را اورده داستان خیلی مشکوکه احتمالا ده درصد مبلغ قرار داد به ویلموتس میرسه و بقیه بین دوستان و رفقا توزیع میشه مربی که چند سال خانه نشین بوده مشخصه که خیلی خوب بوده.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۱۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
ویلموتس مربی نیس با این مربی دوباره حتی تو آزادی با این روش بازیش به بحرین و عراق میبازیم تحت تاثیر وزرای پرسپولیسی فدراسیونه لیستش تحمیلیه مربی استقلال نداره تا دیر نشده عوضش کنن طرف ککشم نمیگزه به بحرین و عراق باختیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
همواره ، روحیه حسادت در برخی از مدعیان داخلی مربی گری تیم ملی ، باعث شده که نتوانیم از تمام پتانسیل های موجود استفاده کنیم !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
مقصر اصلی همین مربیه ولی فدراسیون هم مقصره من نمیدونم کجای دنیا بازیکنای آماده روی نیمکت میشینن یل دعوت نمیشن ولی بازیکنای ناآماده و کاملا فرسوده فیکس تیم ملی میشن؟؟؟ حرف هم بزنی میگن حمله میکنی به مربی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
تیم ملی امیدهم بایدعراق راببرد؟؟؟؟؟
مگرتیم ملی بزرگسالان عراق روبرده
-
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
فقط تیم فوتبال ساحلی وفوتسال بیخیال
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۰۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
پول بی زبان مملکت میدید به بازیکنان.بخدا بچه محل ما بهتر از اینا بازی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۱۲:۱۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
اصلا باخت مهم نیست مهم پول هست که برای اقازاده ها خوب پولی از طریق تیم ملی داره در میاد الان هم تیم ملی ایران جوک شده تو دنیا حتی تیم ملی فوتبال واتیکان که کشورش به وسعت دو کیلومتر مربع هست و جمعیت ان سیصد نفر هست براحتی می تونه این تیم را ببرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
منتقدان کیروش کجا هستن بیان نظر بدن چرا با دو تا بازی از مرحله اول مقدماتی کسب سهمیه جهانی حذف شدیم لیاقت رفتن بدون استرس و اما و اگر را نداشتیم
Iran (Islamic Republic of)
mosi
۱۱:۰۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
کی روش اندازه سرمربی المان پول گرفت اونا قهرمان جهان شدن ما ۸ سال فقط با تیم های ضعیف بازی کردیم.رفتن به جام جهانی واسه ایران سخت شده ولی ما میریم جام جهانی.حداقل بازی دفاعی بازیکنان پرخاشگر عین کی روش تو بازی با ژاپن نمیبینیم.۸ سال فرصت دادید هیچی نشدیم ۸ بازی مهلت بدید حداقل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
mosi
الان این یعنی شما انتظار داری مورینیو رو بیارن ایران و اگه دست مزدی به اندازه ی مربی آلمان گرفت ایران رو قهرمان جام جهانی کنه؟
مشکل مردم ما همین بود..چند سال انقدر تیم ملی اقتدار و شخصیت داشت که فراموش کردن قبل از کیروش دغدغمون مثل الان بازی با عراق و کره بود ، نه امید به برد پرتغال و اسپانیا و آرژانتین. برای همین خوشی زد زیر دلشون فکر کردن تیم مورد نظر رئال مادریده ، بازی زیبا و هجومی میخواستن. به خودتون بیاید تیم ملی ایران بدون مربی درست و حسابی از پس بحرین و عراق هم برنمیاد.انتظار داشتید کیروشی که یک زمانی مربی رئال مادرید و تیم ملی پرتغال بوده و بازیکنی مثل کریس رونالدو رو کشف کرده، به اندازه ی قلعه نویی دست مزد بگیره؟ محض یاآوری تا چند ماهه پیش کارشناسای خارجی فوتبال آرایش و هماهنگی تیم ملی رو ستایش میکردن و توی دنیا تیممون شخصیت داشت ولی الان سرمربی عراق ما رو نه بلکه بحرین رقیبش میدونه.
مربی که از ساحل عاج پرت کردن بیرون و مدتها خونه نشین بوده به چه دردی به جز عروسک جایگزین میخوره؟ الانم اومده به بحرین باخته و با این حال بازم به فکر بازی بعدیش نبوده و رفته ترکیه تفریح و تیم رو گذاشته به حال خودش ، یعنی هیچ مسئولیتی در قبال تیم احساس نمیکنه..شما به این آدم هشتاد سال زمان بده همینه که همینه..آقای ویلموتس سالانه ۳ میلیون دلار فقط دستمزد خالص میگیره برای باختن به عراق و بحرین این هیچ..در حد یک مربی تراز اول داره پول میگیره اون وقت فدراسیون تو فکر اینه که پیشکسوتا و کارشناسای فوتبال رو دور هم جمع کنه بلکه بشه یا کاری کرد..انگار نه انگار که مربی و کادرفنی هست..خواهشا دست از یکدندگی بردارید و حقیقت رو ببینید. ویلموتس رو دلال آورده واسه پول جیب زدن شما هم از اینکار حمایت میکنید.