اصفهانیان: کمیته داوران فدراسیون فوتبال خود محور نیست/ کمیته و دپارتمان داوری مانند شورای شهر و شهرداری هستند

اصفهانیان: کمیته داوران فدراسیون فوتبال تک محور نیست/ کمیته و دپارتمان داوری مانند شورای شهر و شهرداری هستند

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: وقتی کمیته تشکیل و اعضای آن معرفی شده اند یعنی رئیس کمیته نمی‌تواند به تنهایی تصمیم بگیرد.

فریدون اصفهانیان عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال، در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضور مجدد خود در کمیته داوران فدراسیون فوتبال این بار به عنوان عضو جای ریاست در این کمیته بیان کرد: مهدی تاج و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تاکید ویژه ای روی انتخاب اعضای کمیته داوران برای پیشرفت امور داشتند و در نهایت پس از گذشت چند ماه از انتخاب هدایت الله ممبینی به عنوان رئیس جدید کمیته داوران، در نهایت با نظر مستقیم او و تائید اعضای هیئت رئیسه اعضای جدید معرفی شدند. 

کمیته داوران باید به صورت جمعی اداره شود و قرار نیست شاهد خودرائی در این کمیته باشیم

او افزود: همانگونه که از نام کمیته داوران مشخص است این مجموعه باید به صورت جمعی اداره شود و افرادی که می توانند به رشد داوری کشور کمک کرده و برای جامعه داوران مفید باشند به عضویت این کمیته دربیایند. من هم با توجه به اینکه مدتی تصدی کمیته داوران را عهده داشتم با نظر مهدی تاج و هدایت ممبینی بار دیگر به این کمیته اضافه شدم. کار اعضای کمیته داوران سیاست گذاری و برنامه ریزی مدون به صورت جمعی است و افرادی هم که اکنون در این کمیته عضویت گرفته اند باید در راستای پیشرفت داوران و کمک داوران کشورمان گام بردارند. 

ایده های کمیته داوران باید از سوی بازوهایش اجرایی شود

اصفهانیان تصریح کرد: اعضای کمیته داوران باید برنامه و طرح های مناسب و خوبی ارائه داده و در نهایت این ایده ها از سوی بازوهای اجرایی کمیته داوران اجرایی شود تا بتوانیم سطح داوری را در وضعیت ایده آلی حفظ کنیم. 

ممبینی نمی تواند به تنهایی تصمیم بگیرد

او درباره انتقادی که نسبت به تک محور بودن هدایت الله ممبینی مطرح شده است و اینکه شنیده می شود او می خواهد تمام فعالیت های داوری را به تنهایی زیر نظر داشته باشد و به همین دلیل علاقه ای به معرفی رئیس دپارتمان داوری ندارد، گفت:  من اطلاع دقیقی از اینکه ممبینی تاکنون چگونه فعالیت می کرد ندارم اما وقتی کمیته تشکیل و اعضای آن معرفی شده اند یعنی رئیس کمیته نمی تواند به تنهایی تصمیم بگیرد و آن را عمل کند. باید تصمیم های جمعی در جلساتی که برگزار می کنیم اتخاذ شود و ممبینی هم در این جلسات یک رای دارد. بی شک خود ممبینی هم چنین نظری ندارد. افرادی که در فدراسیون کارهای اجرایی را انجام می دهند باید به بازوی کمیته داوران تبدیل شوند تا کارها طبق روال پیش برود.


بیشتر بخوانید: اعضای کمیته داوران فدراسیون فوتبال اعلام شدند


کمیته و دپارتمان داوری مانند شورای شهر و شهرداری هستند

او افزود: درباره دپارتمان داوری هم باید بگویم این دپارتمان مسئولیت اجرایی دارد. همانگونه که شورای شهر کار سیاست گذاری و تدوین برنامه ها را انجام می دهد و شهرداری این طرح ها را اجرا می کند، کمیته و دپارتمان داوری هم این حالت را دارد. کمیته مسئول سیاست گذاری و ارائه برنامه ها است و کارهای اجرایی باید از سوی دپارتمان انجام شود. فیفا و AFC هم بحث فعالیت دپارتمان داوری را الزام می دانند. به همین دلیل رئیس جدید دپارتمان هم باید هرچه سریع تر طبق نظر رئیس فدراسیون انتخاب و معرفی  شود. 

مهدی تاج روی استفاده از سیستم VAR  اصرار دارد

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت پیگیری های کمیته داوران برای استفاده از سیستم VAR در رقابت های لیگ برتر گفت: در جلسه روز گذشته هیئت رئیسه فدراسیون روی این موضوع بحث شد و مهدی تاج اصرار دارد سیستم VAR هرچه سریع تر در لیگ برتر استفاده شود. همانگونه که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ رقابت های این فصل را تا زمان نهایی نشدن زیر ساخت هایی مانند فروش بلیت الکترونیکی، شماره گذاری صندلی ها، نصب دوربین های مداربسته و گیت های الکترونیک به تعویق انداخت قصد داریم بحث سیستم کمک داور ویدیوئی را هم از سال آینده به همین طریق پیش ببریم. 

از سال آینده باید سیستم کمک داور ویدیوئی را در لیگ برتر راه اندازی کنیم

او ادامه داد: اکنون در برخی ورزشگاه ها زیرساخت تشکیل اتاق VAR آماده شده و باید این امر در ورزشگاه های دیگر هم پیگیری شود. رئیس فدراسیون روی این موضوع تاکید کرده و با همکاری کمیته و دپارتمان داوری باید هرچه سریع تر بحث استفاده از VAR پیش برود. اکنون تمام لیگ های حرفه ای از سیستم مذکور استفاده می کنند و ما باید کار را به سمتی پیش ببریم که لیگ ایران به عنوان یکی از لیگ های برتر آسیا هم به این تکنولوژی مجهز شود.

امیدواریم وضعیت تیم ملی در آینده بهتر شود

اصفهانیان درباره تصمیم هایی که در جلسه روز گذشته هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نسبت به وضعیت تیم ملی و مارک ویلموتس اتخاذ شده است، اظهار داشت: اعضای هیئت رئیسه نقطه نظرات خود را درباره وضعیت تیم ملی ارائه کردند و امیر مهدی علوی به عنوان سخنگوی فدراسیون این نظرات را به مردم رساند. حرف دیگری نمانده و تنها امیدواریم وضعیت تیم ملی با بهره گیری از دیدگاه اعضای هیئت رئیسه و پیشکسوتان محترم در آینده بهتر شود و بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم.


بیشتر بخوانید: اعلام اسامی داوران هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار