در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کنترل دقیق سلامتی آب شرب تانکر‌های موجود در مناطق زلزله زده

رحمانی گفت: کلرسنجی و کنترل دقیق آب در تانکر‌های آب شرب مناطق زلزله زده توسط کارشناسان بهداشت انجام می‌شود.

تمام مصدومان بستری در بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند / هیچگونه اپیدمی در منطقه گزارش نشده / کنترل دقیق سلامتی آب شرب تانکر‌های موجود در مناطق زلزله زدهفرزاد رحمانی رئیس اورژانس آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت مناطق زلزله زده استان اظهار کرد: در جریان وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری آذربایجان شرقی تعداد ۲۲ نفر از مصدومان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری شده بودند که خوشبختانه با انجام اقدامات درمانی تمام حادثه دیدگان از بیمارستان ترخیص شدند.

او ادامه داد: با اقدامات کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز هیچ مشکلی از نظر آلودگی آب و دفع نامناسب پسماند‌ها در منطقه وجود ندارد و با شروع فصل سرما و سرد شدن هوا برای جلوگیری از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن وسایل گرمایشی برقی در بین مردم توزیع شده است.

رئیس اورژانس آذربایجان شرقی تأکید کرد: در حال حاضر هیچگونه اپیدمی یا بروز بیماری‌های واگیری در منطقه گزارش نشده است و پرسنل فوریت‌های پزشکی به صورت شبانه‌روز در منطقه خدمات بهداشتی- درمانی به مردم و به ویژه مادران باردار و گروه‌های هدف ارائه می‌دهند.

رحمانی گفت: کلرسنجی آب در تانکر‌های آب شرب مناطق زلزله زده انجام می‌شود و با کنترل دقیق کارشناسان بهداشت دانشگاه هیچ گونه مورد بیماری وبا در منطقه گزارش نشده است.


بیشتر بخوانید: کنترل بیماری‌های واگیر در مناطق زلزله‌زده/ تنها دو نفر از مصدومان حادثه در بیمارستان بستری هستند


رئیس اورژانس آذربایجان شرقی یادآوری کرد: پوشش واکسیناسیون برای تمام مناطق زلزله زده و به خصوص گروه‌های هدف انجام می‌شود و با شروع فصل سرما واکسیناسیون آنفلوآنزا به خوبی در حال انجام است.

او گفت: هیچگونه کمبودی در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه وجود ندارد.

انتهای پیام/

تمام مصدومان بستری در بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار