لاوروف: تصمیمات واشنگتن درباره شهرک‌های اسرائیلی قابل قبول نیست

وزیر خارجه روسیه از تصمیم اخیر آمریکا در قانونی دانستن شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری انتقاد کرد و آن را ناپذیرفتنی خواند.

لاوروف: تصمیمات واشنگتن درباره شهرک‌های اسرائیلی قابل قبول نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در نشست مشترک خبری با خالد بن احمد آل خلیفه، همتای بحرینی خود، در مسکو از تصمیم اخیر آمریکا در قانونی دانستن شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری انتقاد کرد.

گفت: مسئله بین فلسطینی‌ها و اسرائیل باید در چارچوب قوانین بین‌الملل و با مذاکره مستقیم حل و فصل شود. ما نگران موضع آمریکا درباره موضوع شهرک‌ها هستیم.

وزیر خارجه روسیه در بخشی دیگر از اظهاراتش اعلام کرد: با کرد‌ها در سوریه گفتگو می‌کنیم و با ترکیه به توافقی دست پیدا کردیم که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، و نیرو‌های دموکراتیک سوریه  با آن موافقت کردند. آنکارا به مسکو اعلام کرد به رغم اظهارات پیشین، قصد ندارد عملیات جدیدی در سوریه انجام دهد. روسیه از حقوق کرد‌ها و دیگر بخش‌های جامعه سوریه حمایت می‌کند.

لاوروف افزود: بعضی فرماندهان نیرو‌های دموکراتیک سوریه به حمایت آمریکا از خود، امیدوارند. گفت‌وگو بین این نیرو‌ها و دولت سوریه ضروری است. به سود آمریکاست که نیرو‌های دموکراتیک سوریه با ارتش سوریه بجنگند. 

او در ادامه این نشست خبری گفت: سناریوی نظامی در خلیج (فارس) عواقب وخیمی خواهد داشت. روسیه تدابیر مناسبی برای پیشبرد طرح خود درباره منطقه خلیج (فارس) اتخاذ می‌کند. بحرین از طرح روسیه درباره خلیج (فارس) حمایت کرد و ما در گفتگو‌های خود به این طرح پرداختیم. 

او در اظهاراتی مغرضانه افزود: خواهان هیچ جنگی در منطقه نیستیم و امیدواریم ایران این موضوع را در نظر بگیرید.

انتهای پیام/

برچسب ها: بحرین ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار