کارشناس والیبال: انتخاب داورزنی پیامد‌های مثبتی برای والیبال ایران دارد

درخشنده گفت: داورزنی شناخت خوبی از والیبال ایران دارد و در سطح قاره‌ای و جهانی فرد شناخته شده‌ای است.

به گزارش  محمد درخشنده کارشناس والیبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان   اظهار داشت:  در مدتی که فدراسیون با سرپرست اداره می‌شد، هم در داخل و هم در بُعد بین المللی متضرر شدیم. در هیچ جای دنیا هیچ فدراسیونی با سرپرست اداره نمی‌شود. وقتی سرپرست در راس کار قرار می‌گیرد برای تمام کمیته‌ها و نهاد‌های زیر مجموعه سرپرست منصوب می‌کند و از طرف دیگر مدت ریاست یک سرپرست کوتاه است. من با ۲ سرپرست در ۲ کنگره جهانی شرکت کردم و از آن جایی که سرپرست به طور موقت زمام امور را در دست دارد، نمی‌تواند درباره تقویم پیش روی یک فدراسیون تصمیم گیری کند؛ بنابراین بهترین راه همین بود که انتخابات برگزار شود و رئیس انتخاب شود. خوشبختانه داورزنی که شناخت بسیار خوبی از این رشته دارد و به دلیل حضور در هیئت رئیسه فدراسیون جهانی، در سطح جهانی و قاره‌ای شناخته شده است، بار دیگر به والیبال بازگشت. باید لطمه‌ای که در این مدت خوردیم جبران شود، زیرا در آستانه مسابقات انتخابی المپیک هستیم.


بیشتر بخوانید: داورزنی: والیبال از ریل موفقیت خارج شده است/ به ما تحمیل شد که به فدراسیون برگردیم


درخشنده ضمن خشنودی از انتخاب داورزنی به عنوان رئیس جدید فدراسیون گفت: از نظر روحی و روانی لطمه خوردیم و باید جبران شود. انتخاب داورزنی به عنوان رئیس فدراسیون بسیار حائز اهمیت بود. انتخاب داورزنی می‌تواند منجر به بازگشت نیرو‌های جوان و متخصص به عرصه والیبال ما شود تا بتوانیم سهمیه المپیک را در مسابقاتی که در دی ماه برگزار می‌شود، بگیریم و چنین هدفی دور از دسترس نیست. لازمه رسیدن به موفقیت ثبات در مدیریت است و همین موضوع برای ۴ سال آینده به والیبال ما امیدواری می‌دهد.


بیشتر بخوانید: محمودی: داورزنی از مطالبات خبر دارد و می‌داند که باید در آینده پاسخگو باشد


کارشناس والیبال کشورمان در پاسخ به این پرسش که والیبال ما تا چه اندازه می تواند میزبانی مسابقات معتبر بین المللی  را بر عهده بگیرد گفت:  در کمیته مسابقات آسیا عضو هستم و پیش از این در فدراسیون جهان عضویت داشتم. در ۲ ماه آینده اجلاس جهانی برگزار می‌شود و برای تقویم سال ۲۰۲۰ می‌توانیم پیشنهاد‌های خوبی داشته باشیم.   ضمن این که میزبانی مسابقات جوانان آسیا و انتخابی جهانی که تنها ۲ تیم سهمیه می‌گیرند را گرفتیم و در اواخر خردادماه می‌توانیم این مسابقات را برگزار کنیم و شهر تاریخی اصفهان یکی از گزینه‌های مدنطر میزبانی از این مسابقات است. همین مسابقات انتخابی المپیک هم از دست ما در رفت و به دلیل نبود رئیس در فدراسیون چینی ها میزبانی را گرفتند که ما از این بابت ضرر کردیم و باید در این مسابقات بتوانیم تیم اول باشیم تا سهمیه المپیک 2020 را از دست ندهیم. امیدوارم با انتخاب شدن رئیس فدراسیون شرایط مهیا شود تا سهمیه المپیک را از دست ندهیم.  

انتهای پیام/ 

اظهارات کارشناس والیبال کشورمان در خصوص انتخاب رئیس جدید فدراسیون والیبال 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار