برگزاری ۴۰۰ کلاس آموزشی سواد رسانه در مشهد

مسؤول بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: از امروز تا دهه فجر قصد داریم در ۴۰۰ مسجد مشهد آموزش سواد رسانه‌ای را آغاز کنیم.

برگزاری 400 کلاس آموزشی سواد رسانه در مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس محمدیان مسؤول بسیج رسانه خراسان رضوی در افتتاحیه نهضت سواد رسانه‌ای در مشهد گفت: متأسفانه در کشور ما اول تکنولوژی وارد می‌شود و بعد فرهنگ استفاده از آن آموزش داده می‌شود.

او ادامه داد: مفهوم سواد در عصر ارتباطات فراتر رفته و دیگر بر خواندن و نوشتن دلالت ندارد.

مسؤول بسیج رسانه خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروز در دهه پنجم انقلاب قرار داریم و در حال پیشرفت هستیم، گفت: اتفاقات امروز ضرورت دارد که به سواد رسانه‌ای دست پیدا کنیم، امروز هر نفر یک رسانه هستند و رسانه‌ی امروز محدود به زمان و مکان نیست.

محمدیان با اشاره به اینکه در حوزه انقلاب رسانه‌ای ۱۵ سال از دنیا عقب هستیم، افزود: از سال ۱۹۶۵ میلادی سواد رسانه‌ای در سراسر دنیا آغاز شد.

او تصریح کرد: چرا دشمن با اعمال تحریم‌های ظالمانه و ضد انسانی علیه ایران هیچگاه اینترنت را تحریم نکرده است و این روز‌ها که اینترنت قطع شده تمام دغدغه‌اش وصل شدن اینترنت در ایران است.

مسؤول بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: دلیل این مسئله این است که دشمن بر روی رسانه احاطه دارد و به وسیله‌ی آن قدرت تفکر و مطالعه را از عده‌ای در جامعه‌ی ما گرفته است.

ممحدیان با اشاره به این نکته که کانون‌های فرهنگی مساجد نقطه‌ی اتصال رسانه با مردم هستند، افزود: ما از کانون‌های مساجد به عنوان قلب تپنده‌ای که سواد رسانه‌ای دارد انتظار تربیت جبهه‌ای با سواد رسانه‌ای و انقلابی داریم.

او با اشاره به بیانات رهبری درباره اهمیت کار در فضای مجازی ادامه داد: همانطور که در دهه ۶۰ نهضت سواد آموزی ضرورت داشت امروز هم نهضت سواد رسانه‌ای ضرورت دارد.

مسؤول بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: دغدغه‌ی این روز‌های خانواده‌ها اعتیاد فرزندان به موبایل و فضای مجازی است و کانون‌ها باید جنبه‌ی تربیتی خود را در این زمینه به روز کنند.

محمدیان افزود: سازمان جهانی یونسکو پنج سواد را برای بشر معرفی کرده است که از مهم‌ترین آن‌ها سواد رسانه‌ای است.

او با گلایه از نبود سواد رسانه‌ای در بین اقشار تحصیل کرده‌ی جامعه، تصریح کرد: برخی به دلیل ضعف سواد رسانه‌ای رسانه را فقط در خبر می‌بینند در حالی که یک کلیپ دو دقیقه‌ای در فضای مجازی تاثیرگذاری برابر ۲۷ مقاله‌ی علمی و ۶ ساعت تماشای تلویزیون دارد.

مسؤول بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: ۹۰ درصد انیمیشن‌های شبکه پویا محصول کشور آمریکا، کانادا و ژاپن است و این نشان از کم کاری ما در تولید محتوای رسانه‌ای برای نوجوانان و جوانان دارد و از امروز تا دهه فجر قصد داریم در ۴۰۰ مسجد مشهد آموزش سواد رسانه‌ای را آغاز کنیم.
 
انتهای پیام//ز.ق
 

آغاز آموزش سواد رسانه ای از امروز تا دهه فجر در مساجد مشهد

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.