سجادپور:

ایران، روسیه و چین می‌توانند نقش مهمی در تحولات جهان ایفا کنند

معاون وزیر خارجه گفت: کشور‌های بزرگ آسیا می‌توانند برای بهره‌برداری از فرصت‌هایی که جهانی شدن فراهم کرده است، نقش اساسی بازی کنند.

ایران، روسیه و چین می‌توانند نقش مهمی در تحولات جهان ایفا کنندبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ سیدمحمدکاظم سجادپور معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌الملل ایران که دیروز چهارشنبه برای شرکت در کنفرانس «جهانی شدن در آسیای معاصر» به مسکو سفر کرده است، پس از حضور در این کنفرانس دو روزه، در جمع خبرنگاران گفت: کشور‌های بزرگ آسیا همچون روسیه، ایران، هند و چین و سایر کشور‌ها می‌توانند در روند تغییر و تحول و کاهش آسیب‌های مربوط به جهانی شدن و بهره‌برداری از فرصت‌هایی که جهانی شدن فراهم کرده است، نقش اساسی بازی کنند.

سجادپور با اشاره به کنفرانس جهانی شدن در آسیای معاصر خاطرنشان کرد: این نشست در آموزشگاه عالی اقتصاد روسیه (مدرسه عالی اقتصاد روسیه) درباره جهانی شدن در آسیا برگزار شد و من هم در رابطه با این مساله و این که جهانی شدن چه ویژگی‌هایی داشته و آسیا در این نسبت چه وضعیتی دارد، سخنرانی کردم.

او افزود: جهانی شدن ترکیبی از فرصت و چالش برای همه کشور‌های آسیایی فراهم کرده و (عصر کنونی) عصر آسیا است و آسیا می‌تواند باتوجه به جابجایی قدرت و ثروت که در دنیا صورت گرفته نسبت به گذشته نقش اساسی ایفاء کند.

وی با بیان اینکه در دوره پیچیده‌ای از اقتصاد جهانی هستیم، اضافه کرد: در نشست خاطرنشان شد که جهانی شدن که فرصت ایجاد ارتباط اقتصادی را فراهم کرده از طرف برخی بازیگران مخصوصا از طریق بهره‌برداری از نهاد‌های مالی بین‌المللی و تسلیحاتی کردن مسائل مالی بین‌المللی به دیگران آسیب می‌رساند.

نخستین کنفرانس «جهانی شدن در آسیای معاصر» از دیروز با حضور مهدی سنایی سفیر تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در مسکو آغاز شد و عصر امروز به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار