خطیب نماز جمعه بوشهر:

نقد حق مردم است، اما باید مراقب موج سواری دشمن بود

امام جمعه موقت بوشهر گفت: اشکالی در بیان نقد و اعتراض مردم نیست، اما باید مراقب بود که دشمن با این جریان موج سواری نکند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی امام جمعه موقت بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهر بیان کرد: در جامعه‌ای که دموکراسی حاکم باشد مردم حق دارند نقد خود را به هر شیوه‌ای چه از رسانه‌ها، نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی و سایر منابع دیگر اعلام کنند و اشکالی در بیان نقد و اعتراض آن‌ها نیست، اما باید مراقب بود که دشمن با این جریان موج سواری نکند.

او گفت: مردم ایران با بصیرت و بینش بالای سیاسی خود در شرایطی که احساس کردند دشمن از اعتراض به حق آن‌ها در حال سوء استفاده است به سرعت صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند و این اقدام مردم بیانگر دشمن‌شناسی، اوج بصیرت و بینش سیاسی آنهاست.

خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به ضرورت سهمیه بندی بنزین ادامه داد: مصرف دو برابری بنزین نسبت به میانگین جهانی و کسب رتبه نخست مصرف انرژی در ایران، ضرورت سهمیه‌بندی و تعدیل قیمت بنزین در کشور را دو چندان کرده است.

دشتی، افزود: براساس آمار‌ها در ایران ۶۹ میلیارد دلار انرژی مصرف می‌شود که این میزان مصرف حتی از کشور چین بیشتر است افزون براین روزانه ۳۰ میلیون بشکه بنزین از کشور قاچاق می‌شود.

او بیان کرد: با توجه به اینکه بخشی از یارانه پرداختی برای سوخت در جیب عده‌ای از ثروتمندان می‌رفت مسئولان برآن شدند برای ایجاد روند منطقی و صرفه‌جویی در مصرف نسبت به سهمیه‌بندی و افزایش قیمت آن اقدام کنند.

امام جمعه موقت بوشهر ادامه داد: ممکن است گران شدن بنزین ضروری باشد، اما این گرانی می‌تواند منشاء گرانی دیگر کالا‌ها باشد که براساس دستور و تاکید رهبر معظم انقلاب نظارت‌ها باید به‌صورت مستمر و قوی انجام گیرد.

دشتی با اشاره به برگزاری راهپیمایی مردم در مناطق مختلف کشور بیان کرد: حضور پرشور ملت ایران در این راهپیمایی‌ها نشان داد هرچند آن‌ها نسبت به شرایط اخیر نقد‌هایی دارند، اما آنان خواهان نظام جمهوری اسلامی و پشتیبان ولایت فقیه هستند.

او همچنین گفت: با اقدام به موقع بسیج و نیروی انتظامی در خصوص حفظ و ایجاد امنیت اجتماعی این ناآرامی‌ها در استان بوشهر با کمترین تلفات و تعداد زخمیان جمع شد و امروز شرایط آرامی بر استان حاکم است.

امام جمعه موقت بوشهر در خصوص حمایت رهبر معظم انقلاب از تصمیم سران قوا ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با اعتماد و حمایت خود جلو بروز برخی اختلاف‌ها را گرفتند و از محبوبیت و آبروی خود برای حفظ نظام و مملکت استفاده کردند.

دشتی عنوان کرد: اقدام به موقع همراه با تیزبینی رهبر معظم انقلاب از اختلاف بین سه قوه، مردم و برخی تحرک‌های دشمن که برای کشور مشکلات مضاعفی را ایجاد می‌کرد، گرفت.

او همچنین با گرامیداشت هفته بسیج گفت: با فرهنگ بسیج که از ابتکارات مهم بنیانگذار انقلاب اسلامی بود امروز می‌توان برای برطرف کردن هر معضلی استفاده کرد.

خطیب نماز جمعه بوشهر افزود: امروز ملت ایران با فرهنگ بسیجی در عرصه نظامی، سیاسی و امنیتی پیروز میدان است و با همین فرهنگ براساس وعده رهبر معظم انقلاب در مبارزه اقتصادی نیز می‌توانیم پیروز میدان باشیم.

انتهای پیام/ک

مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.