امام جمعه موقت بوشهر گفت: به لطف مقاومت ملت ایران و جبهه مقاومت، آمریکا امروز به مراتب ضعیف‌تر از گذشته شده و دیگر آن ابرقدرت با آن هیمنه پوشالی نیست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی امام جمعه موقت بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه ملت ایران با صبر و بصیرت خود بار‌ها آمریکا را به گوشه رینگ برده است، بیان کرد: آن‌ها در تلاش بودند با شکل‌دهی گفتمانی متفاوت خاورمیانه خاص خود را تشکیل دهند، اما ملت ایران با رهبری‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب تمام نقشه‌های آنان را برهم زد.

او افزود: آمریکای سال ۹۸ همان آمریکای سال ۴۳ و ۵۸ است که با اصول و مبانی انقلاب اسلامی دشمنی دارد و هیچ تغییری در روش استکبار جهانی نسبت به ایران ایجاد نشده و با همان شیوه گرگ صفتی در مقابل ملت ایران قرار دارد.

خطیب نماز جمعه بوشهر عنوان کرد: به لطف مقاومت ملت ایران و جبهه مقاومت، آمریکا امروز به مراتب ضعیف‌تر از گذشته شده و دیگر آن ابرقدرت با آن هیمنه پوشالی نیست و برای تجدید قوا و انجام تبلیغات انتخاباتی دست به گدایی انجام مذاکره با ایران زده است.

هاشمی تاکید کرد: مقاومت ملت ایران یک مقاومت عقلانی است که با پشتوانه عقل، منطق، تجربه و بعنوان راهبرد کلان انقلاب مطرح است.مقاومت و ایستادگی ملت ایران باعث به صدا درآمدن ناقوس  شکست آمریکا در جهان شده است.

او افزود: منع مذاکره با آمریکا با هدف بستن راه نفوذ است.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با دانش‌آموزان به مناسبت ۱۳ آبان افزود: اتحاد، انسجام و همدلی ملت ایران رژیم صهیونیستی به عنوان مولود نامشروع آمریکا را در آستانه زوال قرار داده و این بیانگر عزت انقلاب اسلامی و پیروزی جبهه مقاومت است.

هاشمی عنوان کرد: ملت ایران از اول انقلاب تاکنون هزینه‌های زیادی برای حفظ کیان نظام جمهوری اسلامی پرداخت کرده‌اند و بار‌ها در دوره‌های زمانی مختلف با سقوط رژیم پهلوی، تسخیر لانه جاسوسی، پیروزی در هشت سال دفاع مقدس و پشت سر گذاشتن جنگ‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی ضربه‌های سنگینی به آمریکا وارد آورده‌اند.

او در بخش دیگری از خطبه‌ها، با اشاره به هفته وحدت ( ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول) گفت: شرایط بسیار حساس کنونی جهان اسلام می‌طلبد مسلمانان هر چه بیشتر به سمت وحدت و برادری حرکت کنند.

امام جمعه موقت بوشهر افزود: امروز دشمن در تلاش است با جنگ هویت محور با هدف تحریک ملیت‌های قومی، فرهنگی و مذهبی به مسلمانان ضربه وارد کند و در این شرایط وحدت مسلمانان بهترین سلاح برای مقابله با این جنگ است.

هاشمی ادامه داد: آنچه باعث تقریب مذاهب می‌شود تعریف اصول و محور‌های وحدت‌بخش مسلمانان شامل قرآن، قبله واحد و پیامبر خاتم (ص) است و هرچه بیشتر مسلمانان به این محور‌ها تمسک یابند دسیسه‌های دشمن کمتر به نتیجه خواهد رسید.

او با تاکید بر تفهیم و تعامل بیشتر دانشمندان و علما در خصوص مشترکات مسلمانان بیان کرد: با توجه به تنوع فکر‌ها و اندیشه‌های شیعه و سنی این افراد بدون توهین به اعتقاد‌های همدیگر و خلفا و همسران پیامبر باید به همدیگر احترام بگذارند.

خطیب نماز جمعه بوشهر ادامه داد: دشمن از وجود اختلاف‌های اعتقادی مسلمانان برای ضربه زدن به اسلام سوء استفاده می‌کند و در تلاش است با ایجاد اختلاف بین مسلمانان شیعه و سنی ریشه دین مبین اسلام را از بین ببرد و ثروت‌ها و منابع موجود در این کشور‌ها را به یغما ببرد.

انتهای پیام/ک

 ایستادگی ملت ایران باعث به صدا درآمدن ناقوس  شکست آمریکا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.