مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی خبر داد

پیگیری مطالبات انجمن کتابفروشان جبهه انقلاب اسلامی

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد با حضور در نشست انجمن کتابفروشان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی (خوشه) از پیگیری مطالبات این انجمن خبر داد.

پیگیری مطالبات انجمن کتابفروشان جبهه انقلاب اسلامیبه گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ایوب دهقانکار مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در نشست انجمن کتابفروشان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی (خوشه) پس از مطرح شدن مطالبات کتابفروشان این انجمن با استقبال از اینکه فعالیت کتابفروشی توسط این انجمن به صورت تخصصی و حرفه‌ای دنبال می‌شود، گفت: در چرخه تولید کتاب از تولید محتوا تا چاپ و فروش آن در کتاب‌فروشی‌ها و دیگر حلقه‌های مرتبط با آن، لزوم حفظ همبستگی و وابستگی هر یک از حلقه‌ها، مقتضیات تخصصی خود را دارند.

وی ادامه داد: با تشکیل این انجمن‌های تخصصی، بُعد حرفه‌ای کار تقویت می شود. اینکه حوزه نشر و کتابفروشی به صورت تخصصی مورد توجه قرار گیرد، جای خوشحالی دارد که خوشبختانه در این انجمن در حال انجام است.

دهقانکار خاطرنشان کرد: مطالباتی که انجمن کتابفروشان جبهه انقلاب اسلامی دارند، پیگیری خواهد شد. امیدواریم تسهیل ارتباطات و مطالبات آن‌ها را انجام دهیم. برخی از این مطالبات فراتر از حوزه اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که نیازمند رایزنی با دیگر نهادهاست. امیدوارم که در آینده نزدیک شاهد این باشیم که حوزه نشر به صورت تخصصی و حرفه‌ای به فعالیت خود ادامه دهد و شاهد رونق کتابفروشی‌ها باشیم.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌ دیگر نهاد‌ها برای ترویج کتابخوانی

در ادامه این نشست نیکنام حسینی‌پور با اشاره به برگزاری پاییزه کتاب ۹۸ در سراسر ایران و مشارکت نهاد‌هایی همچون شهرداری تهران و مشهد در این طرح گفت: با حضور شهرداری تهران و مشهد در حمایت از این طرح، ظرفیت‌های جدیدی ایجاد شده است که باید از آن نهایت استفاده را برد.

وی ادامه داد: می‌توان برای پاتوق‌های فرهنگی کتاب نیز این اقدام را در سطح استان و کشور انجام داد که نیازمند مشارکت نهادهاست.

حسینی‌پور با اعلام اینکه با موافقت شهرداری تابلوی کتابفروشی‌ها به زودی در سطح شهر تهران نصب خواهد شد، گفت: همچنین مقرر شده است روی نقشه تهران نیز این جانمایی انجام شود که امیدواریم این طرح در دیگر استان‌ها نیز اجرایی شود.

دبیر هفته کتاب با تاکید بر آموزش کتابفروشان گفت: فروشنده کتاب باید با جریان‌های فکری و کتاب‌های تالیفی و ترجمه آشنا باشد تا با ارائه اطلاعات به مخاطب خود، کتابفروشی را به پاتوقی برای اهل کتاب تبدیل کند.

وی با اشاره به اطلاعات ثبت شده در خانه کتاب و لزوم بهره‌برداری از آن‌ها اعلام کرد: خانه کتاب آمادگی دارد با انجمن‌‎ها و تشکل‌های کتابفروشی برای در دسترس قرار دادن اطلاعات کتاب همکاری کند.

همچنین در این نشست از نرم‌افزار آنلاین فروش کتاب انجمن کتاب‌فروشان جبهه انقلاب اسلامی رونمایی و درباره ویژگی‌های این نرم‌افزار و قابلیت‌های آن توضیحاتی ارائه شد.

بر اساس این گزارش، ایوب دهقانکار در پایان این نشست از نمایشگاه دائمی کالا‌های فرهنگی تولید داخل که در مجموعه سرچشمه قرار دارد، بازدید کرد و با مدیر مجموعه به گفت و گو پرداخت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار