۸۰ مدرسه در دزفول نیازمند بازسازی و بهسازی فوری

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره آموزش و پرورش دزفول تعداد مدارس فرسوده این شهرستان را ۸۰ مدرسه اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رحیم پورصادق معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره آموزش و پرورش دزفول امروز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش که در سالن کنفرانس این اداره برگزار شد، با بیان اینکه ۲۷۵ فضای آموزشی در دزفول وجود دارد که برخی از این مدارس در ۲ شیفت فعالیت می‌کنند، افزود: از این تعداد مدرسه، ۸۰ واحد آن فرسوده هستند و نیاز به بهسازی و یا بازسازی فوری دارند.

او از فعالیت خیرین مدرسه ساز این شهرستان تقدیر کرد و افزود: خیرین مدرسه ساز دزفول در تمام این سال‌ها به عنوان یک بازوی توانمند در کنار آموزش و پرورش بوده اند به گونه‌ای که بسیاری از مدارس دزفول توسط خیرین احداث شده، اما همین فرصت در برخی مواقع برای ما به تهدید تبدیل شده است.

پورصادق با بیان اینکه صرفاً خیران نمی‌توانند کمبود‌های آموزش و پرورش دزفول را برطرف کنند، بیان داشت: جایگاه این شهرستان در امر خیرین مدرسه ساز موجب شده تا در بسیاری از شرایط به ما اعتبار اختصاص داده نشود که لازم است این رویه تغییر یابد.

این مقام مسئول با اشاره به وجود ۵ ساختمان آموزشی با ۱۰ کد آموزشگاه در کوی زیباشهر، تصریح کرد: با توجه به جمعیت بالای دانش آموزی در زیباشهر، این منطقه به ۳ مدرسه دیگر نیاز دارد؛ کوی پیام نور نیز نیازمند احداث ۲ مدرسه دیگر است، اما جای تأسف است که فضای فیزیکی برای این امر در پیام نور وجود ندارد که لازم است دانشگاه پیام نور در این زمینه نهایت همکاری را داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره آموزش و پرورش دزفول اظهار داشت: منطقه مهرشهر نیز فقط از یک فضای آموزشی خیرساز برخوردار است، اما در این منطقه یک زمین جهت احداث مدرسه وجود دارد که از خیرین تقاضا داریم در این امر مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/گ

لزوم تخریب مدارس فرسوده و خطرآفرین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.