مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

۵۵۰ مدرسه سنگی و خطرآفرین در ایذه وجود دارد

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۵۵۰ مدرسه در ایذه وجود دارد که برای احداث آن‌ها ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کورش مودت مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در جلسه شورای برنامه ریزی استان خوزستان در شهرستان ایذه گفت: ایذه دارای ۵۵۰ مدرسه سنگی و خطرآفرین وجود دارد که برای ساخت این مدارس به ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

او با بیان اینکه ۶ هزار فضای آموزشی در سراسر استان وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد بالغ بر ۲ هزار در قالب ۱۰ هزار کلاس درس تخریبی هستند که این فضا‌ها نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

مودت، سرانه فضای آموزشی استان خوزستان ۴/۸ مترمربع عنوان کرد و افزود: بر اساس شاخص کشوری این سرانه می‌بایست به ۵/۲ مترمربع ارتقا یابد. به بیانی دیگر آموزش و پرورش خوزستان به ۱۰ هزار کلاس درس دیگر نیاز دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر استان خوزستان، کلاس‌های درس در سراسر استان نیاز به ۱۰ هزار کولر و سیستم سرمایشی دارند. همچنین ۵ هزار آب سردکن نیز می‌بایست در سراسر مدارس استان توزیع شود.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه بزرگترین چالش پیش روی مجموعه تعلیم و تربیت استان موضوع کمبود نیروی انسانی است؛ بیان کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته استان خوزستان با کمبود ۱۶ هزار نفری نیروی انسانی مواجه است. با این وجود تاکنون آموزش و پرورش با استفاده از راهبرد‌هایی مثل دو نوبته کردن مدارس، پرداخت اضافه کار و همچنین انتقالی به دنبال برطرف ساختن این چالش بوده است.

کورش مودت اذعان داشت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته تنها راه‌های برون رفت از مشکل کمبود نیروی انسانی ارتقای ظرفیت جذب دانشجو معلمان و همچنین دو نوبته کردن مدارس است.

او همچنین با بیان اینکه استان خوزستان در هفته بالغ بر ۳۹۰ هزار ساعت حق التدریس پرداخت می‌کند، گفت: این مقدار از پرداخت حق التدریس نشان از کمبود شدید نیروی انسانی در استان است که می‌بایست برای این مشکل نیز راه حلی بیابیم.

مودت تصریح کرد: آموزش و پرورش خوزستان در بخش نیروی خدماتی نیز دچار مشکل است به طوری که بر اساس برآورد‌ها مدارس ما به ۴ هزار نیروی خدماتی نیاز دارد.

او بیان داشت: در بخش آموزش ابتدایی با کمبود ۱۳۰۰ نفری معلم مواجه هستیم. در بخش متوسطه نیز ۷۰۰ نفر ساعت کمبود داریم.

کورش مودت همچنین با اشاره به آمار یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری دانش آموزان در استان خوزستان اظهار کرد: بر اساس آمار دانش آموزی، بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان سرانه می‌بایست به آموزش و پرورش استان تعلق گیرد در حال که سال گذشته تنها یک میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است و در سال تحصیلی جدید نیز تنها ۶۰۰ میلیون تومان اختصاص پیدا کرده است. با این روند مدیریت آموزش و پرورش کار دشواری خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: امیدواریم با عنایت شورای برنامه ریزی استان و همچنین استاندار محترم حمایت ویژه‌ای از آموزش و پرورش استان در بحث اعتبارات صورت گیرد.

انتهای پیام/گ

لزوم بهسازی مدارس سنگی و خطرآفرین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.