مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان:

با گران فروشی و کم فروشی به شدت برخورد خواهیم کرد

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت:اگر انبار یا سوله‌ای کشف شود و همچنین با تخلفات صنفی، گران فروشی و کم فروشی به شدت برخورد خواهیم کرد و بدون اغماض با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، جواد محمدی فشارکی مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با اشاره به افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن در داد و ستد در بازار اظهار داشت: تصور ما بر این بود که خرید و فروش کاهش یابد، اما اینگونه نشد و افزایش پیدا کرده است.

او افزود: آماری که از فروشگاه‌های بزرگ و واحد‌های صنفی دریافت کردیم مبنی بر افزایش خرید روزانه بوده است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: این موضوع مقداری بار روانی دارد، زیرا مردم احساس می‌کنند که در آینده کالا‌ها و اجناس گران‌تر شود، بنابراین به عنوان مثال اگر فردی یک کیسه برنج نیاز داشته اکنون دو تا سه کیسه برنج خریداری می‌کند.

او در پاسخ به این سئوال که آیا احتمال احتکار در این شرایط وجود دارد، گفت: اگر مردم شرایط را مدیریت نکنند خرید آن‌ها منجر به احتکار خانگی خواهد شد و توصیه ما به مردم این است که خرید خود را همچون گذشته انجام دهند، زیرا تاریخ مصرف کالا‌ها با مصرف آن‌ها برابری نمی‌کند و ضرر بیشتری متحمل خواهند شد.

محمدی فشارکی درباره برخورد با احتکار کنندگان غیر خانگی گفت: اگر انبار یا سوله‌ای کشف شود و همچنین با تخلفات صنفی، گران فروشی و کم فروشی به شدت برخورد خواهیم کرد و بدون اغماض با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

او درباره تاثیر افزایش قیمت بنزین بر عملکرد اصناف گفت: پیش بینی می‌شد که اتفاقی بیفتد و اصناف اعتراضاتی داشته باشند، اما در اصناف نارضایتی نداشتیم که منجر به اعتصاب و یا بستن مغازه یا اغتشاش شود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان درباره اینکه گفته می‌شد بازار اصفهان در روز‌های گذشته تعطیل بوده است، تصریح کرد: بازار تعطیل نبود، بلکه نیمه باز بود که دلیل آن اعتراض یا اعتصاب نبوده و بحث امنیت بازار مطرح بوده است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه اغتشاشگران خساراتی به بار آورده بودند کسبه‌ها برای اطمینان از امنیت بازار نیمه باز بودند که با تلاش نیرو‌های نظامی و امنیتی، امنیت به بازار بازگشت و داد و ستند‌ها همچنان ادامه دارد.

محمدی فشارکی درباره خسارات به اصناف گفت: خسارت خاصی وارد نشده است، فقط ۳، ۴ واحد صنفی که در کنار بانک‌ها بودند همزمان با آتش زدن بانک‌ها آسیب دیده‌اند.

او درباره روند بازرسی‌ها بیان کرد: طرح تشدید بازرسی در حال انجام است، این طرح در ساعات کاری ۸ صبح تا ۱۰ شب و روز‌های جمعه ادامه دارد تا زمانی که آرامش به سطح جامعه بازگردد، اما بازرسی‌های ما همچنان مانند گذشته ادامه دارد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان خاطرنشان کرد: بازرسان افتخاری به عنوان مشتری واحد صنفی به مغازه مراجعه کرده و خرید صوری انجام می‌دهند، اگر تخلفی محرز شود دیگر بازرسان در محل حضور پیدا کرده و با اعمال قانون و تشکیل پرونده تخلفات را به تعزیرات حکومتی ارسال می‌کنند.

محمدی فشارکی خاطرنشان کرد: هفته گذشته از شنبه تا سه شنبه ۲ هزار و ۶۹۶ مورد بازرسی انجام شده است که ۷۷ پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد. ارزش ریالی این پرونده‌ها ۲۰۳ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۳۴۰ ریال بوده است، بر این اساس گران فروشی رتبه نخست و عدم درج قیمت رتبه دوم را داشته است.


انتهای پیام/م

 

افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن در داد و ستد در بازار اصفهان

برچسب ها: اصناف ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.