ضرورت به‌روز رسانی و رقابت پذیری واحد‌های تولیدی و صنعتی استان سمنان

مدیرکل صنعت، معدن و استان سمنان گفت: واحد‌های تولیدی و صنعتی در این استان باید به‌روز و توان رقابت‌پذیری با بازار را داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، بهروز اسودی مدیرکل صنعت، معدن و استان سمنان  ضمن بیان اینکه تعطیلی واحد‌های صنعتی استان سمنان کمتر از ۱۰ درصد است، گفت: واحد‌های تولیدی و صنعتی استان سمنان می‌بایست به‌روز و توان رقابت‌پذیری با بازار را داشته باشند، زیرا در صورت نبود این دو عنصر ناخدا گاه از گردونه خارج خواهند شد.

او بابیان اینکه حتی اگر واحد تولیدی یا صنعتی در استان تا ۱۵ درصد نیز از چرخه خارج‌شده باشد در ستاد تسهیل موردحمایت قرار خواهد گرفت تا به رونق اقتصادی بازگردد، افزود: واحد‌ها باید از پویایی لازم برخوردار باشند تا بتوانند با در دست گرفتن بازار شرایط خود را نیز ارتقا بخشند.

مدیرکل صنعت، معدن و استان سمنان بابیان اینکه امسال در شرق استان بالای ۳۰ درصد واحد‌ها در سایت بهین یاب ثبت‌نام کردند، ابراز داشت: یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان امسال به‌کل استان برای رونق تولید تزریق‌شده است تا مشکلات این واحد‌ها حل شود.

اسودی بابیان اینکه هم‌اکنون در هیچ‌یک از واحد‌های تولیدی و صنعتی استان سمنان مشکلی در خصوص تأمین اجتماعی مالیات نیست، تصریح کرد: ستاد تسهیل و رونق تولید هفتگی در استان سمنان برگزار و این موارد این‌چنینی واحد‌ها با حضور مدیران کل مربوط مطرح و مورد برسی قرار می‌گیرد.

او در پرسش مبنی بر اینکه چرا در معدن خنار سرخه استعلام‌های لازم صورت نگرفته است، اظهار داشت: طبق قانون در بهره‌برداری معادن باید از منابع طبیعی و میراث فرهنگی استعلام شود برای محیط‌زیست صرفاً در مناطق چهارگانه، در خارج از این چهارچوب اگر مشکلی جود دارد خودشان باید اعلام کنند در این ناحیه اعلام شد که آب دچار آسیب می‌شود، اما این امور آب باید به صنعت و معدن اعلام کند.

انتهای پیام / م

تعطیلی واحد‌های صنعتی در استان سمنان کمتر از ۱۰ درصد است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار