اضطراب یکی از مشکلات اساسی جوامع در نسل‌های پیش‌رو است

رییس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اضطراب به شکل پیش‌ رونده‌ای در تمام جوامع رو به افزایش است.

اضطراب یکی از مشکلات اساسی جوامع در نسل‌های پیش‌رو استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، پرفسور علی گرجی رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مشکل اضطراب به یک کشور یا منطقه‌ی خاص تعلق ندارد و معضل تمام جوامع بشری امروز محسوب می‌شود بنابراین تصور اینکه کشور ما به خاطر وضعیت اقتصادی، شرایط متفاوتی از سایر نقاط جهان دارد درست نیست.

اوادامه داد: زمینه‌ی اضطراب در کل جهان چنان گسترده است که سازمان بهداشت جهانی، اضطراب را یکی از مشکلات اساسی جوامع در نسل‌های پیش‌رو برمی‌شمرد و برنامه‌هایی را برای کاهش اضطراب و افزایش ضریب سلامت اجتماعی، به کشور‌ها توصیه کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اضطراب به شکل پیش‌ رونده‌ای در تمام جوامع رو به افزایش است و علاوه بر کاهش کیفیت زندگی اجتماعی، مشکلات اقتصادی، اجتماعی و پزشکی را در افراد و گروه‌های مختلف ایجاد کرده است.

پرفسور گرجی معضلاتی مانند اعتیاد، طلاق و خشونت فراگیر را که به گفته‌ی او در تمام کشور‌ها رو به رشد است را نتیجه‌ی عوامل متعدد از جمله بالا رفتن میزان اضطراب در جامعه دانست وافزود: بسیاری از موارد خشونت‌آمیز منجر به حوادث خونین را می‌بینیم که وقتی متن حادثه را بررسی علمی می‌کنیم هیچ دلیل طبیعی و منطقی برای این حوادث نمی‌یابیم.

او ادامه داد: در این گونه موارد، روند حادثه بگونه‌ای است که به نظر می‌رسد اضطراب بالا و انباشته‌ی افراد، یک پتانسیل قوی و منفی روانی ایجاد می‌کند و در یک لحظه‌ی مناسب، تخلیه می‌شود که این تخلیه‌ی ناگهانی استرس، حادثه‌آفرین است و گاه به صدمات و عواقب فردی و اجتماعی جدی و دامنه‌دار می‌انجامد.

رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به همکاری دو دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مونستر آلمان برای کاهش اضطراب در کلان‌منطقه‌ی ۹ آموزشی، گفت: گام اول برنامه این است که اضطراب را به مردم بشناسانیم و استرس خوب و استرس بد را به شهروندان معرفی کنیم.

انتهای پیام//م. ک

 

اضطراب باعث اسیب‌های جدی در افراد می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.