فعال رسانه‌ای:

مطالبه گری از اغتشاش جداست / نبود اطلاع رسانی قبلی درباره افزایش قیمت بنزین مردم را ناراحت کرد

یک فعال رسانه‌ای گفت: مردم حق اعتراض دارند، اما مطالبه گری از اغتشاش و برهم زدن امنیت جداست

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  محسن مهدیان سردبیر خبرگزاری فارس، امروز در همایش مطالبه گری باید‌ها و نباید‌های مطالبه گری در بوشهر بیان کرد: پیش از انقلاب فضای امنیتی گسترده در جامعه اجازه مطالبه گری را به مردم نمی‌داد، اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی این فضا شکسته شده و مردم به راحتی حق خود از مسئولان طلب می‌کنند.

او ادامه داد: در فضای کنونی جامعه مردم به راحتی مشکلات را اعلام می‌کنند و به گوش مسئولان می‌رسانند که مسئولان باید قدر این مردم را بدانند.

این فعال رسانه‌ای افزود: مردم حق اعتراض دارند، اما مطالبه گری از اغتشاش و برهم زدن امنیت جداست.

سردبیر خبرگزاری فارس با اشاره به برنامه ریزی برای گرانی بنزین گفت: در روز‌های گذشته مردم بیشتر از آن‌که به گرانی بنزین معترض باشند از سخنان پیشین مسئولان ناراحت بودند زیرا روزهای قبل از آن، گرانی بنزین را تکذیب کرده بودند.

انقلاب اسلامی روحیه مطالبه گری را در جامعه محقق کرد

مهدیان بیان کرد: این‌که شبانه قیمت بنزین افرایش پیدا می‌کند و از قبل به مردم گفته نمی‌شود دلیل عمده ناراحتی مردم بود و می‌تواند باعث بی اعتمادی مردم به مسئولان شود.

او افزود: می‌شد قبل از آن‌که دست به این اقدام زده شود مسئولی را در تلویزیون حاضر کنند و دلایل این گرانی را به مردم بگویند.

سردبیر خبرگزاری فارس، فساد را یکی دیگر از معضلات جامعه دانست و ادامه داد: طبق نظر سنجی‌هایی که صورت گرفته است مردم معتقدند ۸۰ درصد فساد در جامعه سیستمی است و امیدی به بهبودی شرایط ندارند.

مهدیان با اشاره به طرح شفافیت در مجلس شورای اسلامی گفت: چرا نمایندگان مردم این طرح را به درستی اجرا نمی‌کنند، در حالی که جزء بند‌های قانون ششم توسعه نیز است و باید پیگیری شود.

او بیان کرد: مردم باید این موضوع را از نمایندگان مجلس طلب کنند و دارایی‌های خود را اعلام کنند.

مهدیان افزود: شرایط عدالت خواهی و مطالبه گری در جامعه بهبود یافته است و اکنون می‌بینیم برخورد با فساد با شدت بیشتری در حال اجراست.

این فعال رسانه‌ای گفت:  مطالبه گری اگر با صبوری و در چارچوب قانون باشد، مشکلی به وجود نمی‌آورد، و اگر جز این باشد یا برای مطالبه گران مشکلات روحی ایجاد می‌شود و یا در مقابل نظام و حکومت می‌ایستند که مشکلات عمده‌ای به دنبال دارد.

معاون دادستان بوشهر نیز در این همایش گفت: در اعتراضات اخیر مطالبه گری جای خود را به اغتشاش داده بود در حالی که مطالبه گری اجتماعی یک اولویت عمومی برای اداره بهتر جامعه به شمار می‌رود.

انقلاب اسلامی روحیه مطالبه گری را در جامعه محقق کرد

مقاتلی افزود: مطالبه گری کار بسیار ارزشمندی است و هنگامی این موضوع گسترش می‌یابد که حقی از مردم پایمال شده باشد.مطالبه گری با اغتشاشات و آتش زدن امکان عمومی تحقق پیدا نمی‌کند بلکه باید به شکلی مسالمت آمیز انجام گیرد.

او ادامه داد: اغتشاشات اخیر مطالبه گری نبود و بازپرسان ما در تحقیقاتشان نیز به این نتیجه رسیده اند که این افراد با حلقه‌هایی به کشور‌های خارجی متصل بودند و همه کارهایشان برنامه ریزی شده بود.

معاون دادستان بوشهر بیان کرد: هیچ فردی نمی‌توانست در این مدت کوتاه به این میزان سلاح جنگی بین معترضان پخش کند، جز سرویس‌ها و عوامل خارجی که متهمان به آن اعتراف کرده اند.

مقاتلی گفت: هیچ کس مخالف مطالبه گری اجتماعی نیست، اما این‌که افرادی بیایند و اموال دولتی را نابود کنند معلوم است برای اعتراض به قیمت سوخت نیامده اند، زیرا این کار با اعتراض کردن منافات دارد.

انتهای پیام/ک

  مطالبه گری از اغتشاشگری و برهم زدن امنیت جداست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.