رئیس کمیته داوران فدراسیون تکواندو:

درصد بالایی از اعتراضات به بی اطلاعی از قوانین داوری بازمی‌گردد

مهدی گفت: برخی‌ها نسبت به داوری اعتراض بجا دارند، اما درصد بالایی از اعتراضات به بی اطلاعی از قوانین داوری بازمی‌گردد.

درصد بالایی از اعتراضات به بی اطلاعی از قوانين داوری بازمی‌گرددحافظ مهدوی رئیس کمیته داوران فدراسیون تکواندو در گفت و گو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،   در خصوص انتقادات مطرح شده به عملکرد داوران در هفته های ششم و هفتم لیگ اظهار داشت: شرایط لیگ برتر تکواندو با دیگر لیگ های تکواندو تفاوت دارد و  حساسیت های این لیگ بیشتر است. برخی از تیم ها نسبت به قضاوت بازی ها اعتراض دارند و در مواردی هم اعتراض آن ها به جا است اما درصد بالایی از اعتراضات به بی خبری و بی اطلاعی آن ها از قوانین برمی گردد. تمامی داوران لیگ برتر را به صورت ویژه و پس از عبور از فیلترهای گوناگون انتخاب می کنیم زیرا تمام موارد مربوط به لیگ برتر را ویژه می دانیم و درباره لیگ کیوروگی بانوان و آقایان هیچ تعارفی نداریم و اگر داوری خطایی داشته باشد، ضریب هوشی او پایین باشد و هنگام بازی در کارش غفلت کند کوتاه نمی آییم و عذر آن داور را می خواهیم. 


بیشتر بخوانید: بُسحاق: حضور ملی پوشان در لیگ، انگیزه بازیکنان جوان را بیشتر می‌کند/ سطح رقابت‌های لیگ بالاتر رفته است


رئیس کمیته داوران فدراسیون تکواندو گفت: برای داوران جام خلیج فارس و جام کوثر آموزش های ویژه داریم و باید با عملکردمان از بازیکنان، حامیان مالی و تمامی کسانی که در این سطح از رقابت ها حضور دارند مراقبت بیشتری کنیم. بنابراین سعی می کنیم از داورانی که از نظر فنی و تجربی در سطح خوبی هستند و سواد داوری بالاتری دارند، استفاده کنیم و برای آن ها آموزش های ویژه ای داریم. مسلما اگر ضریب خطاهای داوران بیش از حد باشد، برای هفته های آینده از آن ها استفاده نخواهیم کرد. 

مهدوی عنوان کرد: در کمال احترام از کسانی که به داوری ها اعتراض دارند، دعوت می کنم بیایند تا موارد را برای آن ها توضیح دهیم. 90 درصد داوران ما کارشان را به خوبی انجام می دهند و شاید 10 درصد از داوران دچار اشتباه شوند. به هر حال داوران هم انسان هستند و امکان دارد اشتباه کنند اما تلاش ما این است که این 10 درصد را به حداقل برسانیم.

او گفت: به داوران باانگیزه و پرتلاشمان اعتقاد داریم و سعی می کنیم هفته به هفته قضاوت های عادلانه تر و کم اشتباه تری در لیگ داشته باشیم. اعتراض نابجا و ایجاد التهاب به هیچ کسی کمک نمی کند و به ورزش ما ضربه می زند. از کسانی که به داوری ها اعتراض دارند می خواهم اعتراضشان را از راه قانونی پیگیری کنند و ما علاوه بر رسیدگی، در مواقعی که نیاز است به داوران تذکر می دهیم زیرا تمام دغدغه ما برگزاری سالم و بدون دغدغه لیگ است و این وظیفه و رسالت ما است.

انتهای پیام/

اظهارات رئیس کمیته داوران در واکنش به انتقادات مطرح شده نسبت به قضاوت ها در لیگ تکواندو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار