معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ؛

ایران رتبه نخست تولید مقالات علمی را در منطقه دارد

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: ایران در تولید مقالات علمی رتبه ۱۶ جهان و رتبه نخست منطقه را دارد.

ایران رتبه نخست تولیدات علمی را در منطقه داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مسعود برومند،معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه صنعتی همدان با اشاره به پیشرفت های علمی و پژوهشی دانشگاه های سراسر کشور گفت : در گذشته دانشجویان مجبور بودند برای دوره های تخصصی به خارج از کشور مهاجرت کنند اما امروز با پیشرفت هایی که دانشگاه ها در حوزه علم کسب کرد دیگر نیازی به اعزام دانشجویان به خارج از کشور وجود ندارد.

او افزود: با توجه به اجرای طرح های علمی و پژوهشی با مشارکت اساتید دانشگاه و دانشجویان  امروز ایران  در زمینه تولیدات مقالات علمی  رتبه ۱۶ جهان و در منطقه در جایگاه نخست قرار دارد .

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان اینکه امروز کشورما در حوزه فناوری به دستاوردهای خوبی دست یافته است اضافه کرد: بسیاری از شرکت های دانش بنیان و شرکت های بزرگ  از همین دانشگاه فارغ التحصیل شده اند .

برومند با اشاره به اینکه امسال ۴۰ میلیون یورو برای تجهیزات گرفته شد و به دنبال این هستیم همین میزان را برای سال‌‌ بعد زنده کنیم افزود: سیاست وزارت علوم واگذاری بخشی از اختیارات به دانشگاه‌هاست که در این راستا حرکت خواهیم کرد.

آزادبخت،معاون سیاسی امنیتی استانداری  همدان هم در این مراسم با اشاره به اینکه دانشگاه در تمام عرصه ها نقش ویژه و برجسته ای داشته اند ،افزود: ما برای پیشرفت دانشگاه اسلامی به علم روز نیاز داریم و امروز  برای جمهوری اسلامی ارزشمندترین تحصیل علم و دانش با پشتوانه دین و اخلا ق باشد. 

او ادامه داد: امروزه استکبار جهانی با تحریم ها برای دسترسی دانشجویان ایران  به علم محدودیت ایجاد کرده است اما با تلاش و کوشش دانشجویان و مراکز علمیاین تهدید به فرصت تبدیل خواهد شد .

معاون سیاسی امنیتی استانداری بیان کرد:دانشجویان در دفاع مقدس نقش ویژه ای داشتند و بیشتر  فرماندهان موفقدر دوره دفاع مقدس از قشر دانشجو بودند .

در این مراسم حسن خاتنلو به عنوان رئیس جدید دانشگاه صنعتی همدان معرفی و از خدمات  محمود نیلی رئیس سابق این دانشگاه قدردانی شد.

انتهای پیام /ب

در مراسمی رئیس جدید دانشگاه صنعتی همدان معرفی شد

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار