وزیر خارجه روسیه با اعلام اینکه کُرد‌های سوریه توافق آتش‌بس را نقض کرده‌اند، گفت آنان در تلاش هستند متحد آمریکا بمانند و از گفت‌وگو با دولت سوریه اجتناب می‌کنند.

لاوروف کرد‌های سوریه را متهم به نقض توافق آتش‌بس کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هاآرتص، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، امروز کرد‌های سوریه را متهم کرد که به پیمان روسیه- ترکیه که تهاجم ترکیه به سوریه را متوقف کرد، پایبند نبوده‌اند.

وی گفت که کرد‌ها در تلاش هستند تا متحد آمریکا بمانند و از گفتگو با دولت سوریه اجتناب می‌کنند. لاوروف همچنین به کرد‌ها هشدار داد که اتکا بر آمریکا «برای آن‌ها سودی به همراه نخواهد داشت.»

وی ادعا‌های کرد‌ها مبنی بر نقض آتش‌بس از سوی ترکیه را وارد ندانست.

روز ششم ماه اکتبر سال جاری میلادی، سه روز پس از دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج نیرو‌های نظامی آمریکایی مستقر در شمال شرقی سوریه، حملات هوایی و زمینی ترکیه به مناطق کُردنشین سوریه در شمال شرقی این کشور، آغاز شد.


بیشتر بخوانید: طرح پنتاگون برای شمال سوريه نقش بر آب شد


ماه گذشته، آنکارا به توافقاتی جداگانه با مسکو و واشنگتن رسید تا شبه‌نظامیان یگان‌های مدافع خلق (YPG)، شاخه نیرو‌های دموکراتیک کُرد سوریه، از یک نوار زمینی در شمال شرق سوریه و هم‌مرز با ترکیه، خارج شوند و در ازای آن، ترکیه، حملات نظامی خود به این شبه‌نظامیان را متوقف کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار