پیش بینی برداشت ۲۳ هزار تن برنج عنبربو از شالیزارهای شادگان

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: پیش بینی می‌شود ۲۳ هزار تن برنج عنبربو از شالیزار‌های این شهرستان برداشت شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خلیل منیعات مدیر جهاد کشاورزی شادگان با بیان اینکه در سال زراعی جاری بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شادگان زیر کشت شلتوک رفت، گفت: هم اکنون کشاورزان مشغول برداشت محصول تولید شده هستند.

وی با بیان اینکه برداشت برنج از اواسط آبان ماه در شادگان آغاز شده و همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: از زمان آغاز برداشت برنج در این شهرستان تاکنون، ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن محصول برنج از شالیزار‌های شادگان برداشت شده است.

منیعات تصریح کرد: برنج در اکثر نقاط شادگان به ویژه بخش مرکزی و دارخوین کشت می‌شود و از هر هکتار شالیزار ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم برنج برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به شرایط مناسب آبی، ۲۳ هزار تن برنج عنبربو از زمین‌های کشاورزی شادگان بخش‌های بوزی، دارخوین و حسینی برداشت گردد.

این مقام مسئول با بیان اینکه محصول برنج برداشت شده از زمین‌های شادگان علاوه بر بازار داخل به کشور عراق نیز صادر می‌شود، اذعان داشت: سال زراعی گذشته ۳ هزار هکتار شلتوک در شادگان کشت شد که به دلیل کم آبی تنها ۲ هزار هکتار آن قابل برداشت بود.

انتهای پیام/گ

آغاز برداشت برنج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.