رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:

آمار فوت ناشی از آنفلونزا در خوزستان خارج از محدوده نُرم نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مواردی از فوت در خوزستان بر اثر آنفلونزا گزارش شده اما این آمار خارج از محدوده نرم نیست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ایرج نظری رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز در حاشیه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در جمع خبرنگاران گفت: مدل‌های مختلفی از آنفلوآنزای حاد وجود دارد و تعداد زیادی بیمار نیز به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

او افزود: نگرانی در خصوص بیماری آنفلوآنزا در استان خوزستان وجود ندارد و در صورت بروز شرایط خاص اطلاع‌رسانی لازم به مردم صورت می‌گیرد.

نظری اظهار داشت: بخشی از افراد با بیماری‌های زمینه‌ای و مستعد با سرماخوردگی معمولی نیز ممکن است در اثر این بیماری فوت شوند، در خوزستان نیز مواردی از فوت گزارش شده، اما این آمار خارج از محدوده نرم نبوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر به آمار دقیق دسترسی ندارم، اما تعداد موارد به گونه‌ای نبوده که اعلام وضعیت خاص صورت گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان داشت: تعداد فوتی‌ها معیار نیست و اعلام کردن آمار آن‌ها ارزشی ندارد.

علیرضا رییسی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۳۷ نفر بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در کشور فوت کردند. این افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی بوده اند.

انتهای پیام/گ

آنفلونزا در خوزستان قربانی گرفت

برچسب ها: اخبار پزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.