معرفی خانواده‌های پرجمعیت به عنوان الگو در زمینه فرزندآوری به جامعه/تغییر نگرش در زمینه فرزندآوری

معان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: خانواده‌های پرجمعیت و موفق در حوزه‌های اجتماعی به عنوان الگو در زمینه فرزندآوری به جامعه معرفی شوند.

معرفی خانواده‌های پرجمعیت به عنوان الگو در زمینه فرزندآوری به جامعه/تغییر نگرش در زمینه فرزندآوریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان، با بیان اینکه مسئله جمعیت تاثیر مستقیمی در امنیت ملی کشور دارد،گفت: بعضی از خانواده‌ها به دلایل اقتصادی به مسئله فرزندآوری اقبال لازم را ندارند، اما در شرایط کنونی این باور باید تغییر کند.
 
او ادامه داد: برای تشویق زوجین به فرزندآوری، باید فرهنگ‌سازی لازم انجام گیرد تا روند کاهش جمعیتی کشور متوقف یا حتی معکوس شود؛ وظیفه ما، آموزش و تبیین فرهنگی وضعیت موجود کشور از نظر جمعیت برای مردم است.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر لزوم ایجاد الگوی بومی در حوزه سیاست‌های جمعیتی، گفت: بسیاری از خانواده‌ها هنوز باور ندارند که کاهش باروری جامعه در ۲۰ سال دیگر کشور تاثیر خود را خواهد گذاشت؛ بر این اساس باید به دنبال راهکاری بود تا دغدغه کاهش جمعیت به یک دغدغه عمومی تبدیل شود.
 
جعفری با بیان اینکه خانواده‌های پرجمعیت باید به عنوان الگو در زمینه فرزندآوری به جامعه معرفی شوند، افزود: می‌توان بسیاری از افراد را مثال زد که در خانواده‌های پر جمعیت زندگی کرده و در حال حاضر هم در سطوح مختلف کشور و ابعاد مختلف جامعه نقش پر اثر دارند.
 
انتهای پیام//ز.ق

کاهش باروری بر کاهش جمعیت تا ۲۰ سال آینده تاثیرگذار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.