با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد؛

عملیات احداث پردیس بزرگ تئاتر مشهد آغاز شد

طی مراسمی عملیات احداث پردیس بزرگ تئاتر مشهد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بوستان «وفا» آغاز شد.

عملیات احداث پردیس بزرگ تئاتر مشهد آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احسان اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر مشهد در مراسم آغاز عملیات احداث پردیس بزرگ تئاتر شهر که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار خراسان رضوی، شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد برگزارشد، گفت: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی یکی از وعده‌های شورای و مدیریت شهری در حوزه فرهنگ و هنر تحت عنوان پردیس بزرگ تئاترهستیم، پروژه‌ای که بدون تردید در مقیاس ملی است.

او تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف شورای شهر و شهرداری ایجاد فضای مطلوب و مطبوع برای شهروندان است بنابراین با توجه به نیاز‌های گروه‌های مرجع همچون هنرمندان به ویژه هنرنمایش که عملکرد آن‌ها تاثیربسیار بر روح و روان شهروندان و فضای شهری دارد احداث پردیس تئاتر مشهد مورد توجه قرارگرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر مشهد با بیان اینکه هنر نمایش مشهد علی رغم پیشینه و توانمندی‌های موجود زیرساخت‌های لازم را برای شکوفایی و استفاده از ظرفیت‌های حوزه هنر‌های نمایشی مشهد را ندارد، گفت: این موضوع در کمیسیون فرهنگی شورای شهر بررسی و از مدیریت شهری مطالبه شد و با اختصاص بودجه در سال ۹۷ کار‌های مطالعاتی آن صورت گرفت.

اصولی افزود: با توجه به اینکه پردیس بزرگ تئاتر مشهد یک پروژه ملی و زیرساختی حوزه فرهنگی در کشور و شرق کشور است، حساسیت زیادی را دراین خصوص که پروژه با چه کیفیتی انجام شود به خرج دادیم به طوری که برای طراحی آن فراخوان سراسری اعلام و طرح نهایی با داوری کارشناسان برجسته این حوزه انتخاب شد.

او با اشاره به اینکه پردیس بزرگ تئاتر مشهد در زمینی به مساحت ۱۲۰۰۰ مترمربع احداث خواهد شد، تصریح کرد: این مجموعه دارای یک سالن اصلی با ظرفیت ۷۰۰ نفر و سه سالن فرعی با ظرفیت هر سالن ۱۶۰ نفراست که در کناراین سالن ها، گالری و سایر فضا‌های های فرهنگی و هنری مرتبط نیز احداث خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: برای احداث این مجموعه در فاز اول ۹۵ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که به غیر از ارزش زمین و پروانه تکمیل آن در مجموع به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در بودجه ۹۸ و ۹۹ شهرداری مشهد در نظر گرفته خواهد شد.
 
پردیس بزرگ تئاتر مشهد دارای یک سالن نمایش اصلی با ظرفیت ۷۰۰ نفر، سه سالن فرعی، گالری و سایر فضا‌های فرهنگی و هنری است که عملیات اجرایی فاز اول آن با روشن شدن تابلو روزشمار ۵۲۰ روز به دست وزیر ارشاد امروز آغازشد.
 
انتهای پیام// ز.م
 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کلنگ پردیس تئاتر شهر مشهد را زمین زد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار