ناکامی هندی‌ها در پرتاب سفینه اکتشافی Vikram

سازمان فضایی هند شکست در پرتاب سفینه فضاپیمای Vikram را تایید کرد.

ناکامی هندی‌ها در پرتاب سفینه اکتشافی Vikramبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سفینه فضاپیمای Vikram لحظات پس از بلند شدن از روی سکوی پرتاب به دلیل نقص فنی سقوط کرد و نتوانست ماموریت اکتشافی خود در ماه را آغاز کند. سازمان فضایی هند با تایید سقوط این سفینه تحقیقاتی از ادامه تلاش‌ها برای پیگیری اهداف فضایی این کشور خبر داد.


بیشتر بخوانید: ثبت عکس دیدنی از کهکشان راه شیری + تصویر


خبرگزاری‌های هند در ماه سپتامبر خبر قطع ارتباط مرکز تحقیقات فضایی هند با ماهواره این کشور در نزدیکی ماه را اعلام کردند. انتشار این خبر و سکوت رسانه‌ای سازمان فضایی هند موجب شد بسیاری از مردم علت قطع ارتباط ماهواره با زمین را سقوط و یا نابودی ماهواره بدانند. دانشمند شاغل در سازمان فضایی هند این صحبت‌ها را تایید و یا رد نکرده و تنها از امیدواری به آینده سخن گفتند. 

ناکامی هندی‌ها در پرتاب سفینه اکتشافی Vikram

اما در سکوت هندی‌ها در مورد سفینه فضاپیمای Vikram ادامه پیدا نکرد. این سفینه که با هدف فرود روی ماه و اکتشاف در این قمر زمین طراحی شده است پس از پرتاب تنها توانست تا ۵۰۰ متر از سکو اوج گیرد و آن سقوط کرد. سازمان فضایی هند خبر سقوط اکتشاف گر ماه را به ظور رسمی تایید کرده است.

یکی از مقامات ارشد سازمان تحقیقات فضایی هند گفت: "شکست در یک پروژه به معنای اتمام کار نیست و ما به تلاش گسترده خود تا زمان رسیدن به هدف ادامه می‌دهیم. هنوز ارتباط ما با ماهواره‌های خارج از جو زمین برقرار است و بدون شک با دریافت اطلاعات ارسالی از این ماهواره‌ها ما را در ساخت و توسعه تجهیزات خود یاری می‌کند."

ناکامی هندی‌ها در پرتاب سفینه اکتشافی Vikram

اگر سفینه فضاپیمای Vikram با موفقیت از کره زمین خارج و به سطح ماه می‌رسید، هندی عنوان چهارمین کشوری که توانسته است تجهیزات فضایی خود را به ماه بفرستد را بدست می‌آورد و جهشی بسیار بزرگ را به سمت تبدیل شدن به یکی از ابرقدرت‌های فضایی در جهان برمی‌داشت. 

انتهای پیام/

برچسب ها: فضاپیما ، سقوط سفینه ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار