استقلالی‌های سابق علیه استقلال/ روز انتقام فرا رسید

حساس‌ترین بازی هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال فردا میان تیم‌های استقلال تهران و سپاهان اصفهان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بدون شک، حساس‌ترین رقابت هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال با دیدار سپاهان اصفهان و استقلال، تیم‌های دوم و سوم جدول رده‌بندی برگزار می‌شود. اما در این بین حضور برخی از بازیکنان در ترکیب و البته امیر قلعه‌نویی روی نیمکت سپاهان، مهمترین تقابل این هفته از بازی‌ها خواهد بود.

استقلال در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر و از ۱۸ دوره قبلی این بازی‌ها ۳ بار موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است. نکته جالب و قابل توجه، جایی است که متوجه می‌شویم تمام این قهرمانی‌ها با امیرقلعه‌نویی اتفاق افتاده است. اما با این وجود هر گاه امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی مقابل استقلال قرار گرفته، برخی درگیری‌ها و قاب‌های عکسی نیز در حاشیه این تقابل‌ها به یادگار باقی‌مانده است. مشت‌های گره کرده ژنرال پس از برد مقابل استقلال با هدایت مس کرمان تا درگیری قلعه‌نویی و سید مهدی رحمتی در بازی استقلال و تراکتور در لیگ شانزدهم، فقط گوشه‌ای از این حواشی بوده است.  

استقلالی‌ها علیه استقلال/ روز انتقام فرار رسید

حالا این مربی ۵۶ ساله، باز هم تیمی در حد و اندازه‌های قهرمانی را روانه بازی‌ها لیگ کرده است و به دنبال کسب سومین قهرمانی خود با اصفها‌نی‌ها است. آخرین تقابل قلعه‌نویی با استقلال برای او خوش‌یمن نبود. آبی‌ها با گل دیرهنگام آیاندا پاتوسی، در اصفهان سپاهان را شکست دادند. بعد از اتمام بازی، بازیکنان استقلال سرمربی آن روز خود یعنی وینفرد شفر را به بالا می‌انداختند. موضوعی که باعث شد قلعه نویی به آن واکنش نشان دهد و با طعنه بگوید: انگار قهرمان شده‌اند!

سجاد شهباززاده با انتخاب همین امیرقلعه نویی، سال ۹۳ از سایپا به استقلال آمد و پیراهن شماره ۱۰ آبی‌ها را نیز به تن کرد. شرایط برای مهاجم جوان آن روز‌های استقلال رویایی پیش می‌رفت و او گلزنی در دربی پایتخت را هم تجربه کرد. اما سجاد پس از ۲ سال بازی برای استقلال سر از ترکیه و تیم فوتبال آلانیااسپور درآورد. اوضاع برای شهباززاده در ترکیه مناسب نبود در بازگشت به ایران برای مدتی کوتاه پیراهن نفت تهران را  پوشید و پس از قهرمانی در جام حذفی با پیراهن این تیم دوباره به استقلال بازگشت.

استقلالی‌ها علیه استقلال/ روز انتقام فرار رسید

شهباززاده در استقلالِ شفر روز‌های نا امیدکننده‌ای را سپری کرد و پس از ماه‌ها نیمکت نشینی برای دومین بار از استقلال جدا شد. قلعه‌نویی که از توانایی‌های این بازیکن آگاه بود، او را هم با خود به اصفهان برد و حالا برای بازی با استقلال روی انگیزه‌های این مهاجم ۲۹ ساله حساب باز کرده است.


بیشتر بخوانید: شاگردان منصوریان به دنبال دومین برد متوالی/ مصاف حساس انتهای جدولی‌ها در بوشهر/ فولاد و آقا معلم به هم رسیدند


امید نورافکن، جوانی که اولین بازی رسمی خود برای استقلال را مقابل همین سپاهان در ورزشگاه آزادی انجام داد، با حضور علیرضا منصوریان روی نیمکت آبی‌پوشان دوران شکوفایی خود را  آغاز کرد و پاس ۴۰-۵۰ متری او به کاوه رضایی در دربی ۸۴ او را بیش از پیش روی سکو‌ها محبوب کرد.    توانایی بازی کردن نورافکن در چند پست، او را عصای دست شفر هم کرد و در یک سال، بازی در ۳ پُست مختلف را تجربه کرد.

استقلالی‌ها علیه استقلال/ روز انتقام فرار رسید

با اولین پیشنهاد اروپایی،  راهی شارلروا بلژیک شد، اما پس از اینکه نتوانست درخشش خود را در این کشور تکرار کند، دوباره به ایران و استقلال بازگشت و نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم را با پیراهن استقلال سپری کرد‌ اما مشکل اصلی برای ادامه همکاری نورافکن و استقلال، داشتن قرارداد دائم با تیم بلژیکی بود. استقلال تلاشی برای عقد قرارداد موقت با نورافکن نکرد و به جای او، مسعود ریگی را از شهرخودرو جذب کرد و قرارداد روزبه چشمی، علی کریمی و فرشید باقری را نیز در خط میانی تمدید کرد تا عملا نورافکن جایی در استقلال نداشته باشد. قلعه‌نویی او را هم به اصفهان برد و حالا او یکی از برترین بازیکنان لیگ تا هفته یازدهم بوده است.  نورافکن با ارسال ۳ پاس گل، از این حیث دومین بازیکن برتر لیگ نوزدهم است.

علی قربانی هم پس از درخشش در تیم نفت تهران، با تصمیم علیرضا منصوریان به استقلال آمد و همان سال اول حضورش در استقلال، تجربه گلزنی در دربی را پش سر گذاشت. قربانی هیچگاه مهاجم کاملی برای استقلال نبود و سال دوم حضورش در این تیم، پس از انجام چند بازی ضعیف در خط حمله استقلال، با شعار‌های هواداران این تیم علیه خود روبرو شد و پس از ۲ سال بازی در استقلال  راهی لیگ اسلواکی شد.

استقلالی‌ها علیه استقلال/ روز انتقام فرار رسید

حالا قربانی دوباره به لیگ ایران برگشته است و در تیمی بازی می‌کند، که می‌تواند از توانایی فیزیکی خود به خوبی استفاده کند. تماشای تقابل قربانی با تیم سابق خود نیز خالی از لطف نیست.

دیدار ۲ تیم روز شنبه و از ساعت ۱۵ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

استقلالی‌های سابق در سپاهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار