معاون آموزشی وزارت علوم مطرح کرد؛

اجرای طرح ۱۰ ساله وزارت علوم برای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های برتر

خاکی صدیق گفت: آمار‌ها نشان دهنده این است که جایگاه دانشگاه‌ها با توجه به دستاورد‌های آن‌ها بسیار خوب است.

اجرای طرح ۱۰ ساله وزارت علوم برای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های برتربه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سخنرانی گردهمایی مسئولین و روسای مراکز منتخب دانشگاه‌ها در ارتقا ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه برتر به تراز بین‌المللی که در ساختمان وزارت علوم برگزار شد، اظهار: به طور کلی ما تعریف جدیدی از دانشگاه‌های تراز جهانی نداریم و معیار رتبه بندی‌های بین‌المللی متفاوت است.

او در ادامه گفت: یکی از موضوع‌های مورد بحث ما رتبه‌بندی دقیق دانشگاه هاست و باتوجه به تحریم‌های گسترده‌ی کشور دانشگاه‌ها در مقایسه با وزارت علوم نقش پررنگ تری را ایفا کرده اند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: علاوه بر تمامی مشکلات دانشگاه‌ها می‌توانند به خوبی پیش بروند و هر کدام خود را در تراز و رتبه‌های ویژه و بین المللی قرار دهند.

دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های برتر کشور

او در ادامه بیان کرد: نکته قابل بحث ما ارتقای ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه برتر در کشور است که توسط وزارت علوم بررسی شده و با توجه به این رتبه بندی‌ها در حال حاضر سه دانشگاه صنعتی شریف، تهران و تربیت مدرس و سه پژوهشگاه دانش بنیادی، پلیمر، و پتروشیمی مواد و انرژی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های برتر کشور هستند.


بیشتر بخوانید: دانشگاه‌های برتر از کیفیت ورودی‌های کارشناسی ارشد ناراضی هستند


خاکی صدیق با اشاره به طرح مورد بررسی توسط وزارت علوم افزود: طرحی که ما پیش گرفته ایم یک طرح ده ساله است، علاوه بر چالش‌های زیادی که در این زمینه وجود دارد، اما سیاست ما در این زمینه این است که بتوانیم به خوبی این طرح‌ها و برنامه‌ها را در کشور ادامه دهیم؛ و خوشبختانه برخی از آمار‌ها نشان دهنده این است که جایگاه دانشگاه‌ها و رتبه بندی‌ها با توجه به دستاورد‌های آن‌ها بسیار خوب است.

او گفت: دانشگاه‌ها راهی برای ورود به عرصه بین‌المللی باید پیدا کنند و امیدواریم که دستگاه‌های ذیربط بتوانند وظیفه خود را به درستی انجام دهند تا امکان بازبینی و سیاست‌های اجرایی کمیته نظارت برای ما راحت‌تر انجام شود.

خاکی صدیق در پایان یادآوری کرد: از طرح‌های برتر برای اجرای بهتر استقبال می‌کنیم تا بتوانیم هدایت و نظارت دقیق تری برای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار