صدور بیش از ۲ هزار گواهینامه صادراتی برای دو محصول استان کرمان

مدیر کل استاندارد استان کرمان گفت: در ۸ ماه امسال، ۲ هزار و ۵۹۸ گواهینامه صادراتی برای محصولات پسته و انواع خرما صادر شده است.

صدور بیش از ۲ هزار گواهینامه صادراتی برای دو محصول استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اسماعیل عاقلی مدیر کل استاندارد استان کرمان گفت: در ۸ ماه امسال، تعداد ۲ هزار و ۵۹۸ محموله صادراتی بازرسی، نمونه برداری و پس از ارزیابی و انطباق با استاندارد‌های مربوطه، ۲ هزار و ۵۹۸ گواهینامه صادراتی به وزن ۶۲ هزار و ۴۴۱ تن از اداره کل استاندارد استان کرمان صادر گردیده است.

او با بیان اینکه اغلب محموله صادراتی بررسی شده از سوی این اداره کل، محصولات پسته و خرمای تولیدی استان بوده است، افزود: این گواهینامه‌ها با هدف صادرات به کشور‌های عربی، مانند: امارات متحده عربی، دبی، عراق، قطر و لبنان؛ کشور‌های آسیایی، مانند: پاکستان، چین، بنگلادش، روسیه، قزاقستان، هندوستان و هنگ‌کنگ و کشور‌های اروپایی، مانند: اسپانیا، آلمان، فرانسه و ترکیه بوده است.

عاقلی بیان داشت: در این بازه زمانی، ۸۱ مورد تعیین ماهیت کالا‌های صادراتی و وارداتی انجام شده است و از ۴۴۶ مورد اظهارنامه وارداتی، بازرسی، نمونه برداری و پس از انطباق با استاندارد مورد قبول، مجوز واردات صادر گردیده است.

انتهای پیام/س

صدور بیش از ۲ هزار گواهینامه صادراتی برای دو محصول خرما و پسته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار