مدیر کل دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت:

آنفلونزا امسال ۲۰ روز زودتر مردم را غافلگیر کرد/ بیماری آنفلوآنزا در کشور تحت کنترل است

حامد برکاتی گفت: شیوع بیماری فصلی آنفلوآنزا امسال ۲۰ روز زودتر از سال‌های قبل در کشور آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حامد برکاتی مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کارگاه آموزشی مدیران سلامت خانواده دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: هم اکنون عوارض و مرگ و میر ناشی از بیماری آنفلوآنزا در کشور تحت کنترل است.

او ادامه داد: شیوع بیماری فصلی آنفلوآنزا امسال ۲۰ روز زودتر از سال‌های گذشته در کشور آغاز شد.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دوره‌ای محدودیت دارویی درمان آنفلوآنزا در کشور وجود داشت، اما اکنون هیچ کمبود دارویی از این بابت نداریم و کنترل و مراقبت‌های بهداشتی این بیماری مدیریت می‌شود.
 
برکاتی  بدون اشاره به آمار تعداد مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا در کشور افزود: نخستین مرگ ناشی از آنفلوآنزا در سال ۹۸ دو هفته پیش رخ داد.

او تصریح کرد: مراقبت‌های بهداشتی بیماری آنفلوآنزا در گروه‌های مختلف جمعیتی به ویژه مادران باردار پُرخطر دنبال می‌شود و همه مادران باردار مشکوک به آنفلوآنزا پایش و تحت پیگیری قرار می‌گیرند.
 

رشد چشمگیر سالمندی در کشور


مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون شاخص باروری کلی در کشور به طور میانگین به ۱.۸ فرزند کاهش یافته است که باید چاره اندیشی شود.

برکاتی افزود: از سال ۱۳۳۵ تاکنون جمعیت کودکان زیر ۱۵ سال در کشور به حدود نصف کاهش یافته و از ۴۲ درصد به ۲۴ درصد رسیده است.

او ادامه داد: در سال ۱۳۳۵ جمعیت جوان کشور ۲۲ درصد، جمعیت میانسالان ۳۰ درصد و جمعیت سالمندان چهار درصد بود، اما در این مدت، جمعیت جوان کشور کاهش یافته و جمعیت سالمند و میانسال نیز رشد چشمگیری داشته است.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد مادران باردار بالای ۳۵ سال در کشور رو به افزایش است و هم اکنون ۱۶ درصد از مادران باردار بالای ۳۵ سال سن دارند در حالی که این میزان در دهه‌های گذشته ۶ درصد بود.

برکاتی افزود: مادران باردار بالای ۳۵ سال در صورت مراقبت مشکلی در حوزه بارداری به شمار نمی‌روند چنانکه هم اکنون در آمریکا ۳۲ درصد مادران باردار در این گروه سنی قرار دارند.

او ادامه داد: طبق برآورد‌ها میزان مادران باردار بیش از ۳۵ سال کشورمان در سال‌های آینده به ۲۰ درصد خواهد رسید و به همین منظور غربالگری بیماری‌های ژنتیکی و مادرزادی در بین آنان در حال انجام است.

 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار