آغاز استارت آپ بین المللی فناوری نوین سلامت آب در قزوین/ تولید بیش از ۵۲ هزار مقاله علمی در کشور

استارت آپ بین المللی فناوری نوین سلامت آب به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین آغاز شد.

آغاز استارت آپ بین المللی فناوری نوین سلامت آب در قزوین/ تولید  بیش از ۵۲ هزار مقاله علمی در کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، استارت آپ بین المللی فناوری نوین سلامت آب با حضور اساتید و دانشجویان خارجی مقیم قزوین و استان‌های مختلف به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی در حال برگزاری است.

قائم مقام معاون وزیر بهداشت گفت: جنگ تحمیلی باعث کندی رشد علمی کشور شد، اما در چند سال اخیر با وجود تحریم‌ها توانسته ایم با تولید علم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

شاهین آخوند زاده افزود : علیرغم تحریم و محدودیت های اعتباری، در صنعت داروسازی در رتبه ۸ دنیا قرار داریم و بیش از ۵۲ هزار مقاله علمی تولید کرده ایم.

 آخوند زاده اضافه کرد: در گذشته دانشگاه‌ها صرفا جنبه آموزشی داشتند، اما حالا به تولید علم می‌پردازند و پیوند صنعت و دانشگاه برقرار شده است و ۵۰ درصد بودجه برای فناوری هزینه می‌شود.

به گفته دکتر حمید کاریاب دبیر علمی همایش ۱۴۲ ایده به این همایش رسیده است و روز آخر ۳۰ ایده برتر حمایت و تجاری سازی می‌شوند.

احیا منابع آب زیر زمینی، پیشگیری از آلودگی آب، آب‌های بسته بندی شده، نقش بانوان در خانواده در سلامت آب شرب، بهینه سازی مصرف، تامین آب در بحران و تصفیه کننده‌های نوین بعضی از ایده‌هایی هستند که در این استارت آپ سه روزه مطرح و بررسی می‌شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.