بیش از یک تن طلای سرخ در مشهد خریداری شد

به منظور اجرای طرح خرید حمایتی زعفران کشاورزان، تاکنون بیش از هزار کیلوگرم زعفران از تولید کنندگان این محصول خریداری شده است.

امید طهماسبی زاده مدیر جهاد کشاورزی مشهد، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون تعداد ۱۲۳ زعفران کار به مراکز خرید معرفی شده اند که بیش از هزار و ۱۲۸ کیلوگرم زعفران از آن‌ها خریداری شده است.

او ادامه داد: این مقدار از زعفران از سطحی برابر ۵ /۸۴هکتار استحصال شده است که نسبت به ۳ هزار هکتار سطح زیر کشت زعفران کل مشهد بسیار کم می‌باشد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: این موضوع بیانگر این مطلب است که دولت با اقدام به خرید حمایتی زعفران توانسته تعادلی نسبی در قیمت زعفران در بازار ایجاد کند.

طهماسبی زاده افزود: زعفران قبل از شروع خرید حمایتی حدود ۵ /۷میلیون تومان به فروش می‌رسید که با شروع خرید حمایتی این رقم حدود ۳ میلیون تومان افزایش یافته است.

او تصریح کرد: کشاورزان مشهد می‌توانند جهت فروش زعفران خود ضمن مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی بخش و دریافت معرفی نامه تاپایان به مدیریت مشهد مراجعه کرده تا به مراکز خرید معرفی شوند.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.