ترامپ: اظهارات مکرون درباره ناتو خیلی زننده بود/ سعودی‌ها میلیون‌ها دلار به ما پرداخت می‌کنند

رئیس‌جمهور آمریکا اظهارات همتای فرانسوی خود را که اعلام کرده بود ناتو دچار مرگ مغزی شده است، بسیار زننده توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در دیداری با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، در لندن در حاشیه نشست سران این سازمان اظهارات امانوئل مکرون، همتای فرانسوی خود، را که اعلام کرده بود ناتو دچار مرگ مغزی شده است، را هدف انتقاد قرار داد.

او گفت: انتقاد مکرون از ناتو «بسیار زننده» بود. هیچکس به اندازه فرانسه به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیاز ندارد.

رئیس‌جمهور آمریکا درباره پرونده استیضاح خود هم گفت: حزب جمهوری‌خواه امروز بیش از هر زمان دیگری، متحد است. روند استیضاح به جایی نخواهد رسید و فقط وقت تلف کردن است. گفتگوی من با رئیس جمهور اوکراین خوب بود و هیچ اشتباهی در آن صورت نگرفت. دموکرات‌ها ديوانه شده اند. آنها ديوانه هستند.

ترامپ در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: ترکیه تعداد زیادی جنگنده اف ۳۵ خریداری کرد و آن‌ها خواهان خرید سلاح از روسیه یا چین نیستند. 

او به انتخابات انگلیس هم پرداخت اعلام کرد: من نمی‌خواهم انتخابات انگلیس را پیچیده و بغرنج کنم. این انتخاباتی بسیار مهم برای انگلیس خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه این دیدار گفت: روابط خوبی با عربستان داریم و گروهی از سربازان را به این کشور منتقل کردیم و آن‌ها میلیون‌ها دلار به ما پرداخت می‌کنند. عربستان و کره جنوبی و دیگر کشور‌ها پول‌های زیادی پرداخت می‌کنند و پول‌های بیشتری هم خواهند پرداخت.  اوباما، بوش و کلینتون از عربستان نخواسته بودند که به ما پول پرداخت کند.

او همچنین افزود: آمریکا نفت سوریه را دارد و هر کاری می‌خواهد می‌تواند با آن انجام دهد.

ترامپ بار دیگر با درآوردن ادای شاه سعودی گفت: ”به من گفت هیچ کسی پیشتر از ما درخواست پرداخت پول نکرده بود“. من به او گفتم، اکنون من از شما می‌خواهم که پول پرداخت کنید. آن‌ها در برابر خرید سلاح، صد‌ها میلیارد دلار به ما پرداخت کردند و این پول‌ها هم اکنون در بانک هاست. ما با کشور‌های متعددی تعامل مشابهی داریم.

رئیس جمهور آمریکا درباره مذاکرات تجاری با چین نیز گفت: تلاش‌ها برای حل مناقشه تجاری با چین ممکن است تا بعد از انتخابات بعدی آمریکا در نوامبر طول بکشد. من ضرب الاجلی ندارم. از بعضی جهات این ایده را که برای توافق با چین تا بعد از انتخابات منتظر بمانیم، می‌پسندم.

ینس استولتنبرگ هم در این دیدار در لندن گفت: ناتو بر شوروی سابق و روسیه متمرکز شده بود، اما باید چین را هم در نظر بگیرد.

او افزود: می‌توانیم برای حمایت از همه اعضای ناتو، از اختلافات عبور کنیم.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار