ایجاد گذر فرهنگ و هنر در خرم‌ آباد

در دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با شهردار خرم‌آباد، توافقات اولیه در خصوص ایجاد گذر فرهنگ و هنر در یکی از مناطق مرکز استان صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستاندر دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با شهردار خرم‌آباد، توافقات اولیه در خصوص ایجاد گذر فرهنگ و هنر در یکی از مناطق مرکز استان صورت گرفت.

صبح سه‌شنبه۱۲ آذر ماه، احمدحسین فتایی، مدیرکل به همراه فرید رحمتی، معاون هنری و سینمایی، ناصر دولتشاه، معاون فرهنگی و مطبوعاتی، علی نیک سرشت، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع و سجاد شفیعی، مسئول روابط عمومی اداره کل با هدف رایزنی در خصوص اجرای طرح‌های فرهنگی و هنری در مرکز استان با محمد شریفی مقدم، شهردار خرم آباد و علیرضا صادقی، معاون شهرداری دیدار کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در ابتدای این دیدار با اشاره به ظرفیت شهرداری‌ها در خصوص اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، گفت: یکی از مهمترین ارکان اجرا و موفقیت برنامه‌های فرهنگی و هنری در شهر‌های بزرگ و مراکز استان، شهرداری‌ها هستند که با توجه به ظرفیت‌ها و امکاناتی که در اختیار دارند، می‌توانند ضامن موفقت فعالیت‌های این حوزه باشند.

او  تصریح کرد: تلاش در جهت تحقق و اجرای طرح‌های همچون شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر، گذر فرهنگی و هنری و پایتخت کتاب با همکاری شهرداری‌ها از جمله اولویت‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مقام عالی وزارت است که در استان‌ها توسط ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌های مراکز استان دنبال می‌شود و ما این آمادگی را داریم که برای اجرای این طرح‌ها تفاهم نامه‌های لازم را با شهرداری خرم آباد منعقد نماییم.

در ادامه معاونین هنری و فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به تشریح طرح‌های شهر خلاق فرهنگ و هنر و گذر فرهنگی و هنری پرداخته و دستورالعمل‌های مرتبط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فرید رحمتی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ضمن تشکر از نگاه ویژه مجموعه شهرداری خرم آباد به فعالیت‌های فرهنگی و هنری، در این خصوص گفت: طرح شهر‌های خلاق فرهنگی و هنری به دنبال تبدیل ظرفیت‌های تاریخی این حوزه به توانمندی‌های اقتصادی در شهر‌های مختلف از جمله مراکز استان‌های کشور است و شهرداری کاربردی‌ترین رکن موفقیت این طرح است که امیدواریم شهرداری خرم آباد همکاری لازم را در این خصوص با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بعمل آورد.

در ادامه ناصر دولتشاه، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به تشریح طرح ایجاد گذر فرهنگی و هنری پرداخت و گفت: هدف از اجرای این طرح در مرکز استان، فراهم نمودن امکان تجمیع تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی و هنری استان از جمله، ورشو سازی، ساخت آلات موسیقی، ماشته و گلیم بافی، لباس‌های محلی، فروش کتاب و محصولات فرهنگی و هنری، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری و ... در یک مکان ثابت و تحت عنوان گذر فرهنگی و هنری است که می‌تواند علاوه بر کمک به رونق اقتصادی این حوزه، مبدل به یک ظرفیت گردشگری شود.

علی نیک سرشت، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این دیدار، ابراز داشت: یکی از مهمترین مشکلاتی که در شهر خرم آباد با آن مواجه هستیم، نام برخی از محله‌ها و مناطق شهر است که می‌توان از ظرفیت صاحب نظران فرهنگی و هنری در خصوص ساماندهی نامگذاری این اماکن، مناطق و معابر استفاده کرد.

در بخش دیگری از این دیدار محمد شریفی مقدم، شهردار خرم آباد ضمن خوش آمدگویی به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و هیات همراه، گفت: ساماندهی سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری و استفاده از ظرفیت چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری در ترکیب هیات مدیره این سازمان از مهمترین برنامه‌های ما در آینده نزدیک است که می‌تواند تعامل شهرداری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را تقویت نماید.

وی افزود: دستورالعمل اجرایی شهر‌های خلاق فرهنگی و هنری به ما ابلاغ شده که اجرای آن را به سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی واگذار نموده‌ایم و در این راستا نیاز است زوایای مختلف طرح مذکور را در جلسات مشترک بررسی نموده و راهکار‌های اجرای موفق آن در شهر خرم آباد را طراحی نماییم.

شهردار خرم آباد در پایان تصریح کرد: در راستای ایجاد گذر فرهنگی و هنری نیز این آمادگی را داریم که در قالب یک تفاهم نامه، یکی از ساختمان‌های شهرداری در منطقه میدان بزرگ (گپ) را که برای اجرای این طرح مناسب است در اختیار قرار داده و در اجرای این طرح مشارکت و همکاری لازم را با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بعمل آوریم.

سپس مقرر گردید هیاتی متشکل از معاونین فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین شهرداری خرم آباد ضمن بازدید از ساختمان مذکور، امکان اجرای طرح در این مکان را مورد بررسی قرار دهند.

ساماندهی قطعه هنرمندان در آرمستان صالحین، استفاده از ظرفیت هنرمندان استان در ساخت تندیس میادین و معابر شهر و تلاش در جهت اجرای موفق طرح پایتخت کتاب از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


انتهای پیام/ب

گذر فرهنگ و هنر در خرم‌آباد ایجاد می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.