مردم، داور تلاوت‌های مجلسی نور

دبیر اجرایی مرحله استانی چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی و مردمی در استان کرمان گفت: نفر برتر جشنواره تلاوت‌های مردمی و مجلسی قرآن در استان کرمان، پنج شنبه با آرای مردم، انتخاب می‌شود.

مردم، داور تلاوت‌های مجلسی نوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمحمدعلی موسوی دبیر اجرایی مرحله استانی چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی و مردمی در استان کرمان گفت: مرحله استانی چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی و مردمی برای انتخاب بهترین قاری، روز پنج شنبه ۱۴ آذر، مصادف با شب ولادت امام حسن عسکری (ع) بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسین (ع) انتهای خیابان مهدیه برگزار می‌شود.

او این رویداد را متفاوت با دیگر رویداد‌های قرآنی عنوان کرد و افزود: تفاوت این رویداد با سایر مسابقات معمول که در سطح کشور برگزار می‌شود، این است که با وجود کارشناسان در جلسه و اعلام نظرشان؛ اما، قاری برتر با نظر مردم انتخاب می‌شود.

موسوی درباره نحوه انتخاب قاری برگزیده از سوی مردم شرکت کننده در جلسه، گفت: مردم به تلاوت ۷ قاری گوش و سپس به ۳ قاری رای می‌دهند.

او افزود: در پایان آرا شمرده می‌شوند و کسی که بیشترین رای را کسب کرده باشد، مبلغ ده میلیون ریال جایزه نقدی و جواز شرکت در مسابقات کشوری را که در تهران برگزار می‌شود، دریافت می‌کند.

دبیر اجرایی جشنواره بیان داشت: برای مردم شرکت کننده در جلسه، جوایزی، از جمله: ۳۶۰ کمک هزینه مشهد مقدس به کل شرکت کنندگان جلسه در سطح کشور و ده جایزه یک میلیون ریالی به شرکت کنندگان در کرمان به طور خاص در نظر گرفته شده است.

او گفت: برای حضور حداکثری مردم ۴ هزار برگه قرعه کشی چاپ شده و در سطح مساجد شهر درحال توزیع است.

موسوی اهداف برگزاری این جشنواره را آشنا کردن هرچه بیشتر مردم با فرهنگ تلاوت، جریان یافتن قرآن در زندگی روزمره و فرهنگ سازی برای گوش دادن هرچه بیشتر قرآن عنوان کرد و افزود: این گونه جشنواره ها، امکان حضور عمومی مردم در جلسات تلاوت قرآن برای شنیدن کلام وحی را فراهم می‌کند و این امر، باعث پیشرفت جنبه‌های فنی تلاوت و پرورش استعداد‌ها می‌شود.

او بیان داشت: این جشنواره به صورت کاملا مردمی برگزار و بیشتر بودجه آن از سوی خیران تامین شده است.

دبیر اجرایی جشنواره از برگزاری جلسات مختلف با اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان برای همکاری و همیاری دیگر ارگان‌ها نیز سخن گفت.

او افزود: امسال چهاردهمین دوره از جشنواره تلاوت‌های مجلسی و مردمی کشور در بازه زمانی آبان تا بهمن درحال برگزاری است.

موسوی افزود: دوره‌های قبلی تقریبا از تهران شروع و صرفا آنجا برگزار می‌شد؛ اما، به تدریج، استان‌ها هم برگزار کننده این جشنواره شدند و نماینده‌های خود را انتخاب و به تهران اعزام کردند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: جشنواره ، تلاوت قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار