مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

بیش از ۲۱ هزار کلنی زنبور عسل در مرودشت شمارش شد

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت گفت: شمارش ۲۱ هزار و ۱۳ کلنی زنبور عسل در این شهرستان شمارش شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی مرودشتمدیر جهاد کشاورزی مرودشت با اشاره به شمارش ۲۱ هزار و ۱۳ کلنی زنبور عسل در این شهرستان اظهار کرد: از این تعداد کلنی ۲۰ هزار و ۱۰۷ کلنی مدرن و ۹۰۶ کلنی بومی هستند.

او ادامه داد: بر اساس سرشماری مهرماه ۱۳۹۸ این تعدا کلنی با ۴۹۴ نفر بهره بردار در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشور ثبت شده است.

رحیمی تصریح کرد: حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار کلنی نیز کوچرو هستند که در زمان سرشماری برای تولید عسل مرغوب گیاهان بومی در شهرستان‌های کازرون، فیروزآباد، قیر وکارزین و فراشبند حضور داشته و با احتساب این تعداد، کلنی‌های شهرستان به ۳۲ هزار کلنی خواهد رسید.

او، میزان عسل تولیدی این زنبورستان‌ها را ۲۰۰ تن اعلام کرد و افزود: نسبت به پارسال علاوه بر تعداد کلنی‌ها ۵۰ تن نیز افزایش تولید عسل داشته ایم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت بیان کرد: علاوه بر تولید عسل سایر محصولات جانبی از جمله گرده، موم، بره موم، ژل رویال و زهر زنبور نیز در شهرستان تولید شده است.

رحیمی با بیان اینکه این زنبورستان‌ها برای بیش از ۵۰۰ نفر اشتغال زایی ایجاد کرده است، بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای علاقمندان این حوزه و گسترش صنعت زنبورداری در شهرستان تاکید کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه سرشماری زنبورستان‌ها برای تصمیم گیری‌های کلان ملی در این حوزه و دسترسی به اطلاعات تولید عسل و افراد شاغل ضروری است، از زنبورداران خواست نسبت به ثبت دقیق اطلاعات زنبور داری خود در زمان‌های مقرر اقدام کنند.

پارسال ۴۵۰ زنبورستان با ۳۰ هزار کلنی در شهرستان سر شماری شده است.

مرودشت در فاصله ۵۱ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار