احداث ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان فارس گفت: ساخت ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار در استان فارس آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا سیاهپور گفت: پروژه‌های طرح ابرار استان فارس در نقاط مختلف و براساس اولویت‌بندی اجرایی شده و در بین شهرستان‌های استان، آباده، رستم، کازرون، استهبان و فراشبند بیشترین طول راه را داشته است.

او، متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه‌های ده گانه ابرار استان را ۴۵ درصد اعلام کرد و افزود: عملیات زیرسازی و روسازی ۸۹.۹ کیلومتر از ۱۲۰ کیلومتر در سطح ۱۶ شهرستان به پایان رسیده و آماده اجرای عملیات آسفالت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس پیش بینی کرد تا پایان سال سهم اختصاص یافته استان از محور‌های ساخت راه‌های روستایی طرح ابرار آسفالت شده و به بهره برداری برسد.

سیاهپور گفت: این پروژه‌ها تاکنون به صورت امانی انجام شده و اعتباری برای انجام آن اختصاص نیافته است.

او اعتبار لازم برای احداث ابنیه فنی، روسازی، سیلکت و آسفالت گرم مناطق روستایی سردسیر را بالغ بر ۴۸۰ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: تلاش داریم پیش از شدت گرفتن برودت هوا و افزایش بارش‌های زمستانی پروژه‌ها به ویژه در مناطق سردسیر استان به سرانجام برسند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با اشاره به راه به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه در جوامع امروزی گفت: اتصال روستا‌ها با احداث بهسازی راه‌های روستایی جدید و کاهش مسافت، علاوه بر کاهش هزینه‌های رفت و آمد روستاییان و ارتقا ایمنی تردد آنها، زمینه توسعه و رشد اقتصادی روستا‌ها را فراهم خواهد کرد.
انتهای پیام/

برچسب ها: حمل و نقل ، عمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.