مشارکت یکهزار راهدار در طرح راهداری زمستانی فارس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از مشارکت یکهزار راهدار در اجرای طرح راهداری زمستانی در استان خبر داد.

مشارکت یکهزار راهدار در طرح راهداری زمستانی فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا سیاهپور گفت: در اجرای طرح راهداری زمستانی ۷۳ اکیپ و ۱۲۳ گشت ثابت و سیار راهداری نیز به همراه ۴۲۴ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین حضور دارند.

او افزود: علاوه بر این، دیگر تجهیزات راهداری شامل نمک‌پاش و تیغه برف روب در ۱۶ هزار و ۹۱۵ کیلومتر از راه‌های استان و ۵۲ گردنه مهم و ۴۱ نقطه مه‌گیر مستقر خواهد بود.

سیاهپور ادامه داد: با توجه به اینکه ۶ هزار و ۳۸۵ کیلومتر از راه‌های این استان در فصل زمستان ممکن است نیاز به عملیات برفروبی و یخ‌زدایی داشته باشد این مسیر‌ها تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

او بیان کرد: در طرح راهداری زمستانی ۹۸ بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده ۶۳ راهدارخانه ثابت و ۹ راهدارخانه سیار استان آماده خدمات دهی به کاربران جاده‌ای و اسکان مسافران در راه مانده در شرایط اضطراری هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: به منظور خدمات‌دهی به هموطنان در جاده‌های فارس در طول زمستان و برقراری ترددی ایمن و روان، از هم‌اینک تعامل و هم‌افزایی‌های لازم با دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان جاده‌ای استان انجام شده است.

سیاهپور اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، از ابتدای شهریورماه عملیات‌های مختلفی از جمله پاکسازی پل‌ها، بازگشایی کانال‌های هدایت آب، تامین و توزیع شن و نمک در نقاط مورد نیاز، تامین قطعات، تجهیزات، لاستیک، زنجیر و استقرار نیروی انسانی، تجهیز راهدارخانه‌ها و ماشین آلات انجام شده است.

او افزود: عملیات‌های متعدد ایمنی راه و حریم از جمله بخشنده‌سازی، تسطح حریم، خاکریزی نقاط پرتگاهی، نصب و تعمیر تابلو‌های اطلاعاتی، انتظامی و اخباری، رفع نقاط حادثه‌خیز، حاشیه‌سازی، روشنایی و نصب و تعمیر گاردریل‌ها جهت ارتقاء ایمنی تردد و اجرای مطلوب‌تر طرح راهداری زمستانی اجرا شده است.

او گفت: مرکز مدیریت راه‌های فارس به شکل شبانه‌روزی برای پاسخگویی به هموطنان برای اعلام آخرین وضعیت جوی، وضعیت ترافیکی، محدودیت و انسداد‌های ترافیکی و راهنمایی مسیر مناسب، با استفاده از تلفن گویای ۱۴۱ و سامانه مرکز مدیریت راه‌های کشور آماده اطلاع‌رسانی به هموطنان است.
انتهای پیام/م

اجرای طرح راهداری زمستانی در جاده های فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار