داوری کرمان در مسیر ترقی

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی هیئت فوتبال استان کرمان گفت: داوری فوتبال و فوتسال استان کرمان در مسیر رشد، پیشرفت و ترقی قرار گرفته و حال و آینده این بخشِ مهم از ورزش پرطرفدار فوتبال، وضعیت بسیار مناسبی دارد.

عرفان امیرخسروی رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی هیئت فوتبال استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: به جرأت می‌توان گفت، طی دو سال گذشته، تعداد قضاوت‌هایی که در لیگ‌های کشور به داوران استان داده می‌شد، افزایش یافته است به طوری که سید رضا مهدوی داور بزرگ استان، پارسال و امسال در کوبل داوری یکی از دربی‌های پایتخت حضور داشت.

 او افزود: در جام حذفی نیز دو بازی مهم را به کوبل کامل داوری استان کرمان سپردند که کار قضاوت به خوبی انجام شد.

 

امیرخسروی به تعامل هدفمند قرایی، رئیس هیئت فوتبال استان با کمیته داوران فدراسیون اشاره و تصریح کرد: قرایی چه در زمانی که مسئولیت کمیته داوران فدراسیون با فریدون اصفهانیان بود و چه حالا که این مسئولیت با هدایت ممبینی است، ارتباط بسیار خوبی بر قرار کرده و توانسته با استفاده از همین ارتباط و جلب نظر مثبت تاج رئیس فدراسیون فوتبال، علیرضا کهوری از استان کرمان را به عضویت کمیته داوران فدراسیون در آورد.

او بیان داشت: کمیته داوران فدراسیون فوتبال یکی از کمیته‌های مهم و اثرگذار است که همیشه انتخاب اعضای آن با حرف و حدیث‌هایی همراه بود و عضویت در این کمیته سختی‌های خاص خودش را داشت و به دشواری به شهرستانی‌ها برای ورود به آن  اعتماد می‌شد، که امسال کهوری به عنوان یک شهرستانی وارد این کمیته شد و می‌توان اذعان داشت این حرکت تاثیری شگرف بر داوری استان خواهد گذاشت.

 

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی هیئت فوتبال استان کرمان با اشاره به ورود کوبل جدید داوری استان کرمان به لیگ دسته اول فوتبال کشور گفت: رایزنی‌های قرایی رئیس هیئت فوتبال استان با ممبینی و اصفهانیان و حضور استاد کهوری در کمیته داوران اکنون نتیجه داده و  معین ایزدی داور جوان استان کرمان، اولین قضاوتش را در لیگ برتر فوتبال کشور در بازی قشقایی شیراز و داماش گیلانیان با یک کوبل کرمانی انجام خواهد داد و احد سلطانی و محمدصالح عرب‌آبادی از استان کرمان نیز به عنوان کمک‌داور وی را همراهی می کنند.

امیرخسروی افزود: نه فصل پیش سیدرضا مهدوی که الان داور بزرگ استان است، اولین قضاوتش را در لیگ دسته اول فوتبال کشور انجام داد و اینک بعد از فصل نهم، از استان کرمان یک داور جدید و دو کمک داور در لیگ دسته اول فوتبال کشور سوت خواهند زد.

 

او به راه‌اندازی آکادمی پرورش داور در استان کرمان اشاره و تصریح  کرد: هدفی که از سوی قرایی، سلاجقه، دادگر و استاد کهوری برای داوری استان حدود ۱۷ ماه پیش تدوین شده، این است که داورانی در استان کرمان پرورش یابند تا بین‌المللی شوند و در این راه گام‌های محکمی هم در حال برداشتن است.

امیرخسروی بیان داشت: کلاس‌های داوری در سطوح مختلف مرتباً در گوشه گوشه استان به صورت هدفمند در حال برگزاری است که قضاوت داوران تربیت یافته در این کلاس‌ها در لیگ‌های متفاوت استان باعث شده داوری استان حال خوشایندی داشته باشد.

امیرخسروی ابراز امیدواری کرد: در آینده‌ای نزدیک شاهد اخبار خوش دیگری از حوزه داوری استان باشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار