مدیر کل بیمه سلامت عنوان کرد؛

مشمولان طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی ثبت نام کنند

فخاریان قمی گفت:مشمولان طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی به مراکز قرار داد این بیمه مراجعه و ثبت نام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،دکتر فخاریان قمی مدیر کل بیمه سلامت با اشاره به آغاز اجرای طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی از سیزدهم آبان در کشور گفت: کسانی که هیچ سابقه بیمه‌ای ندارند، دارندگان دفترچه بیمه ایرانیان که یک سال از ابطال آن گذشته، روستاییان فاقد بیمه یا زیر پوشش صندوق بیمه ایرانیان که از تاریخ سی ام مهر ماه سال ۹۶ برایشان دفترچه بیمه صادر نشده مشمول این طرح می‌شوند.

نامنویسی مشمولان طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی مدیر کل بیمه سلامت افزود: این افراد باید در مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت ثبت نام کنند تا در ارزیابی وسع قرا گیرند.

مدیر کل بیمه سلامت گفت: بر این اساس افراد معرفی شده‌ای که در دهک‌های درآمدی اول تا سوم باشند به طور رایگان بیمه می‌شوند و می‌توانند از خدمات مراکز درمانی دولتی استفاده کنند.

 فخاریان گفت: اطلاعات این افراد به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ارسال و وسع آن‌ها بر اساس مولفه‌های این وزارت در فرصت یک ماهه بررسی و به بیمه سلامت ابلاغ می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت افزود: دهک چهارم درآمدی با پرداخت نصف حق بیمه سالانه و بقیه دهک‌ها با پرداخت کامل حق بیمه سالانه که پانصد و هشتاد هزار تومان است بیمه می‌شوند.

 فخاریان مهلت ثبت نام مشمولان این طرح را تا پایان فروردین سال آینده اعلام کرد و مطالبات بیمه‌ای مراکز درمانی دولتی و خصوصی تا مرداد ماه و برخی تا شهریور به مبلغ نود و یک میلیارد تومان پرداخت شده است.

او  افزود:طی آذرماه شانزده میلیارد تومان طلب مراکز درمانی دولتی و خصوصی پرداخت شد.

مدیر کل بیمه سلامت جمعیت بیمه شدگان زیر پوشش را در حال حاضر بیش از سیصد و پنجاه و یک هزار نفر اعلام کرد و گفت: طی سه ماه اخیر حدود پنجاه هزار نفر از افرادی که زیر پوشش بیش از یک بیمه بودند از هم پوشانی بیمه‌ای خارج شدند.

انتهای پیام/ح

نام‌نویسی مشمولان طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی

برچسب ها: بیمه ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.