امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

در جلسه امروز هیئت دولت وزرا همچون چهارشنبه‌های هر هفته با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه امروز هیئت دولت با حضور اصحاب رسانه در حیاط پاستور برگزار شد، همچنین وزرای دولت مانند جلسات گذشته به سوال‌های خبرنگاران پاسخ دادند.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

هیئت وزیران در جلسه امروز صبح خود، کار بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور را به پایان رساند همچنین در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی، رئیس جمهوری برگزار شد، تمام تبصره‌های باقی مانده از لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور پس از بحث و بررسی، به تصویب هیئت وزیران رسید تا جهت رسیدگی و تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارائه شود. (بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

مقام معظم رهبری درباره بنزین صرفا مصوبه سران قوا را تأیید کردند

علی ربیعی سخنگو دولت پس از برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: رهبر انقلاب اصرار داشتند اما اصرار به اصلاح ساختاری وضعیت اقتصادی بوده است. مقام معظم رهبری صرفا مصوبه سران قوا را تأیید کردند؛ یک‌بار محضر ایشان رفتند و رهبر انقلاب فرمودند باید هر سه اتفاق نظر داشته باشند، وقتی هر سه قوه امضا کردند، نهایتا مقام معظم رهبری امضای هر سه قوه را امضا و تایید کردند.

سخنگوی دولت گفت: در بودجه ۳۰ میلیارد دلار برای تأمین مالی خارجی برای حوزه دولتی و خصوصی در نظر گرفته شد. ۱۰.۵ میلیارد دلار نیز برای تأمین کالا‌های اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی مشخص شد. ۶۰ هزار میلیارد تومان نیز برای طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. (بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

‌نمی‌دانستیم «آقای پیوندی» ممنوع الخروج است

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به بازداشت پیوندی رئیس مستعفی سازمان هلال احمر گفت: آقای پیوندی قصد خروج از کشور را داشتند، چند روز پیش از ما اجازه گرفتند در اجلاسی در ژنو شرکت کنند، ولی ما نمی‌دانستیم ممنوع الخروج بوده وگرنه می‌گفتیم معاون آقای پیوندی برای شرکت در اجلاس شرکت کند. (بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

موج آنفلوانزا تا ۱۰ روز دیگر فروکش خواهد کرد

سعید نمکی وزیر بهداشت در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره بیماری آنفولانزا اظهار کرد: در حال حاضر بیماری قابل کنترل است و پیک بیماری تا حدود ۸ تا ۱۰ روز دیگر فروکش خواهد کرد. با رعایت اصول بهداشتی مانند شستشوی دست‌ها، استفاده از ماسک و جلوگیری از روبوسی نگرانی عمده‌ای نخواهیم داشت. (بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

توافق وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه برای تأمین مسکن فرهنگیان

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به مسکن فرهنگیان، یادآور شد: ما برای مسکن فرهنگیان توافقی را با وزارت راه و شهرسازی انجام دادیم مبنی بر اینکه ۱۷۰ هزار نفر از فرهنگیان بتوانند در شهرها و روستاها که فاقد مسکن هستند، صاحب مسکن شوند و ظرف سه سال این توافق اجرایی خواهد شد. (بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

همکاران ما در تلاش هستند تا منشاء بوی نامطبوع تهران را پیدا کنند

پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره انتشار بوی نامطبوع در تهران گفت: دومین بار است که بوی نامطبوع در تهران احساس شده است. (بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

توضیح وزیر نیرو درباره نشست شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری

رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: نمایندگان ۱۵ کشور منطقه و حدود ۹ سازمان منطقه‌ای و بین‌المللی در نشست شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری حضور می‌یابند.

او ادامه داد: رئیس این شورا طبق اساسنامه، وزیر نیرو است و نشست آن سالی یک بار برگزار می‌شود، البته این شورا مدتی غیرفعال بود، اما در دوره سوم خوشبختانه فعالیت این مرکز با استقبال خوب کشورهای منطقه و حتی برخی کشورهای اروپایی روبه‌رو شده است. ( بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

استعفا ندادم

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره شایعه استعفای خود از وزارت امور خارجه گفت: اگر استعفا داده بودم که الان اینجا در خدمت شما نبودم. ( بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

تهران از طرح ملی مسکن حذف نشده است

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره حدف تهران از طرح ملی مسکن، بیان کرد: این خبر تکذیب شده و صحت ندارد. ( بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

آغاز فعالیت کمیته بررسی وضعیت آسیب دیدگان وقایع اخیر کشور

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به دستور رئیس جمهور برای تشکیل کمیته‌ای جهت بررسی وضعیت وقایع اخیر کشور، گفت: وزارت کشور مکلف شده است فهرستی از آسیب‌دیدگان تهیه کنند و معاونت حقوقی نیز براساس این فهرست‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهند. این کمیته از امروز کار خود را آغاز کرده است. (بیشتر بخوانید)


انتهای پیام/

 

 

 

برچسب ها: هیئت دولت ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار