در حاشیه هیات دولت؛

صالحی امیری: عربستان شروط ایران برای امنیت حجاج ایرانی را پذیرفته است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عربستان شروط ایران برای تامین امنیت و کرامت حجاج را پذیرفته و آن را مکتوب اعلام کرده است.

صالحی امیری در حیاط دولتبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صالحی امیری در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص مسئله حج و آخرین رایزنی‌ها در این مورد، اظهار داشت: آن چیزی که در مورد حج سیاست رسمی نظام می‌باشد برگزاری حج با عزت و کرامت است.

وی ادامه داد: ما انتظار داریم امنیت و عزت و حجت ایرانی تامین شود و همه مسیرهای ممکن را طی کردیم، شروط لازمی که جمهوری اسلامی ایران را برای تامین امنیت و کرامت حجاج داشت رسما به عربستان اعلام کردیم و آنان این شروط را پذیرفتند و آن را مکتوب کرد.

وی ادامه داد: اکنون هم در صدر نظام بحث‌های امنیت و کرامت حجاج در دستور کار قرار دارد و طبق برنامه‌ای که تعریف کردیم ثبت‌نام‌ها انجام شد و همه اقدامات لازم برای اجاره اماکن و هواپیمایی و تمام تمهیدات پشتیبانی و تدارکات انجام شده است

صالحی امیری افزود: در نهم مرداد ماه اعزام اولین گروه حجاج ایرانی انجام می شود و اکنون هم گروه‌های پشتیبانی، پزشکی و هواپیمایی در مکه و مدینه حضور دارند تا هماهنگی‌های لازم انجام شود، آن چیزی که ما به عنوان سیاست رسمی دنبال می‌کنیم اعزام حجاج به عربستان با همه تمهیدات لازم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: ما وضعیت را رصد می‌کنیم هر وقت اتفاقی محتمل باشد آن را در سطوح عالی نظام طرح و تصمیم نهایی را مسئولان عالی‌رتبه نظام می‌گیرند.

وی افزود: در فضای فعلی تصمیم نظام به اعزام حجاج مطابق برنامه از پیش‌تعیین شده است، امیدواریم شاهد برگزاری حج با عزت و با کرامت باشیم، مردم مطمئن باشند که امنیت و کرامت آنان اولویت اول دولت و نظام است و در این مورد تمامی اجزای نظام اتفاق نظر دارند، فکر می‌کنم امسال بتوانیم با اعزام حجاج مسیر حج را برای مردم باز کنیم.

انتهای پیام/

سیاست رسمی نظام برگزاری حج با عزت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۴ تير ۱۳۹۶
خدا کنه
آخرین اخبار