امام جمعه زاهدان:

نماز کلید حل آسیب‌های اجتماعی است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: امروزه شاهد آسیب‌های اجتماعی در جامعه اسلامی هستیم که با گسترش فرهنگ نمازخوانی می‌توان تا حد زیادی آن‌ها را حل کرد.

نماز کلید حل آسیب‌های اجتماعی استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در پنجمین اجلاس استانی نماز سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نماز اوج عبودیت و اسلامیت است، اظهار داشت: ترویج فرهنگ نماز، تجلی عبودیت و بندگی الهی است و احیای این فریضه الهی نقش مهمی در کاهش آسیب‌ها و بد اخلاقی‌های اجتماعی دارد.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه نماز یکی از محور‌های مهم تعلیم و تربیت است، گفت: ضروری است فرهنگ نماز در مدارس به عنوان پایه و اساس تعلیم و تربیت نسل جوان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: می‌توان با فراهم کردن جاذبه‌های معنوی و مادی زمینه را برای گرایش بیشتر نسل جوانان به نماز فراهم کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محامی بیان کرد: آشنا کردن فرزندان و نسل آینده با نماز به عنوان فریضه واجب الهی، یک وظیفه همگانی است و پدران و مادران، آموزش و پرورش و دستگاه‌های فرهنگی بایستی با جدیت به این موضوع بویژه ترویج اقامه نماز جماعت در مساجد، مدارس، ادارات و نهاد‌ها و اماکن عمومی بپردازند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان بر استفاده از ظرفیت خیران در گسترش فرهنگ نماز تاکید کرد و افزود: انسان‌های نیک‌اندیش می‌توانند با ساخت و مجهز کردن نمازخانه در مدارس به گسترش این فرهنگ ناب کمک قابل توجه‌ای کنند.

در پنجمین اجلاس استانی نماز سیستان و بلوچستان از دستگاه‌های برتر در امر گسترش فرهنگ نماز تقدیر شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار