طرح تحریم‌های جدید نفتی و گازی روسیه در سنای آمریکا به رأی گذاشته می‌شود

مجلس سنای آمریکا این بار به بهانه مداخله ادعایی مسکو در انتخابات ۲۰۱۶، لایحه اعمال تحریم‌های جدید بر بخش گاز و نفت روسیه را هفته آینده مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیته روابط خارجی سنا هفته آینده طرح تحریم‌های سختگیرانه جدید علیه روسیه را به بهانه مداخله در انتخابات ۲۰۱۶ این کشور و مناقشه اوکراین به رأی خواهد گذاشت.

سخنگوی کمیته روابط خارجی سنا روز چهارشنبه اعلام کرد این کمیته در ۱۱ دسامبر جلسه‌ای را به منظور تصویب لایحه «دفاع از امنیت آمریکا در برابر ستیزه‌جویی کرملین» موسوم به داسکا مورد بررسی قرار می‌دهد.

این لایحه در ماه فوریه از سوی لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه و باب منندز، سناتور دموکرات و دیگر اعضای کمیته روابط خارجی سنا مطرح شد. اهداف طرح تحریم‌های پیشنهادی روسیه عبارتند از: بانک‌های روسی که از تلاش‌هایی در جهت مداخله در انتخابات خارجی حمایت می‌کنند، بخش سایبری روسیه، بدهی دولتی جدید و نیز افرادی که اقدامات غیرقانونی و فاسد را مستقیم یا غیرمستقیم به نمایندگی از پوتین، رئیس جمهور روسیه انجام می‌دهند.

این لایحه تحریم‌های سختگیرانه‌ای را بر بخش گاز و نفت روسیه که ۴۰ درصد از درآمد دولت مسکو را شامل می‌شود، اعمال می‌کند.

پیشتر رئیس جمهور روسیه گفت: آمریکا با ممانعت از فعالیت شرکت‌های آمریکایی در روسیه به خود صدمه زده است. پوتین افزود: محدودیت‌هایی که از سوی دولت آمریکا در سال‌های اخیر اعمال شده، تا آنجائیکه من به یاد دارم بیش از ده‌ها مورد است که شامل بیش از ۴۰۰ شرکت و حدود ۳۰۰ نفر می‌شود و تاثیر منفی آن برای خود آمریکا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار