مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: همراه با سراسر کشور، طرح بسیج همگانی نهال کاری در مهروئیه شهرستان فاریاب اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمزه احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: طرح بسیج همگانی نهالکاری با شعار " نهالکاری همگانی، برای ایرانی سرسبز " در محل جنگل طبیعی مهروئیه اجرا شد.

او ضمن تشکر از حضور با شکوه طبیعت دوستان در این رویداد بزرگ تصریح کرد: طرح جنگل کاری با هدف راه حلی برای رسیدن به توسعه پایدار، کنترل روان آب‌ها و جلوگیری از سیلاب‌ها انجام شد.

احمدی با بیان اینکه منابع طبیعی پایه حیات و توسعه پایدار است بیان کرد: امروز همزمان با سراسر کشور، در سطح ۴۳۰ هکتار عملیات غرس ۶۵ هزار اصله نهال از گونه‌های بومی جنگلی نظیر کنار و کهور کاشت شد.

حجت السلام رفیعی امام جمعه شهرستان فاریاب درختکاری را یک اقدام خداپسندیده دانست و گفت: درختکاری از نگاه دین اسلام یک اقدام خداپسندیده است و ضرورت دارد فرهنگ کاشت درخت و حفظ عرصه‌های طبیعی به عنوان اقدامی خداپسندیده در بین آحاد جامعه و در این منطقه نهادینه شود.

فرماندار فاریاب نیز توسعه جنگل، تلطیف آب و هوا، مقابله با ریزگرد‌ها و افزایش سرانه فضای سبز در کشور و شهرستان فاریاب را از اهداف مثبت این طرح دانست و افزود: امروز در منطقه مهروئیه این شهرستان ۵ هزار اصله نهال در سطح ۵۰ هکتار از اراضی ملی مهروئیه کاشت شد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار