امام‌جمعه سلفچگان:

شعار فرزند کمتر زندگی بهتر ظلم‌ بزرگی بود

حجت‌الاسلام کتابچی گفت:کاهش رشد جمعیت کشور را با بحران‌ فراوانی روبرو خواهد کرد و نباید اجازه دهیم این اتفاق بیفتد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی،امام‌جمعه سلفچگان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلفچگان با اشاره به اهمیت تقوا در زندگی مؤمنان اظهار کرد: بدون توجه به امام و پذیرفتن ولایت امام زمان تقوا معنا پیدا نمی‌کند؛ به همین جهت ما در کنار یاد خداوند که حقیقت تقواست باید به یاد، ولی الله هم باشیم.

او ادامه داد: نباید از امام زمان غفلت کنیم و کسی هم که به یاد آن حضرت باشد طبیعتاً خودش را برای یاری ایشان آماده می‌کند.

حجت‌الاسلام کتابچی ضمن تسلیت ایام عزاداری کریمه اهل‌بیت (س) بیان داشت: خداوند توفیقی به ما داده تا در زمان رحلت شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه (س) هم‌جوار بارگاه ملکوتی این حضرت باشیم.

او بابیان این‌که عمده برکات قم از وجود مقدسه فاطمه معصومه (س) است، ابراز داشت: عزیزان زندگی در شهر و استان مقدس قم از جهتی نعمت بسیار بزرگی است و از طرف دیگر مسئولیت بزرگ‌تری دارد.

امام‌جمعه سلفچگان افزود: توقع از کسانی که در قم و همسایگی حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و مرکزیت حوزه‌های علمیه زندگی می‌کنند بیشتر است و قطعاً در قیامت هم از این نعمت و مسئولیت سؤال می‌شود.

او در ادامه به مسائل روز جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از نکاتی که رهبر معظم انقلاب دومرتبه در ماه گذشته به آن اشاره کردند این بود که اگر مسئولین امر کاری نکنند یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های ما بحران جمعیت خواهد شد.

حجت‌الاسلام کتابچی ادامه داد: ایشان از سال ۹۱ نسبت به این خطر تذکر دادند، با این وجود که بسیاری از متدینین و افراد انقلابی به این توصیه توجه کردند هنوز خطر بحران وجود دارد.

او تصریح کرد: شعار فاسد فرزند کمتر زندگی بهتر یکی از ظلم‌های بزرگ به امت اسلامی بود که متأسفانه در دهه‌های گذشته اجرایی شد.

امام‌جمعه سلفچگان طرح مدیریت مصرف سوخت را مورد توجه قرار داد و گفت: یک انتقادی هم نسبت به نحوه اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت وجود دارد و به صراحت عرض می‌کنم اگر خیانت نباشد جهالت آشکار است؛ زیرا بازهم تشویق به عدم رشد جمعیت دارد و در مقابل فرمایشات مقام معظم رهبری است؛ چراکه هر چه تعداد جمعیت خانوار بیشتر باشد مبلغ کمتری را به‌عنوان یارانه معیشتی پرداخت می‌کنند.

او عنوان کرد: وقتی به خانواده یک‌نفری ۵۵ هزار تومان باید پرداخت شود پس به خانواده پنج‌نفری باید ۲۷۵ هزار تومان پرداخت کنند، ولی اعلام کردند ۲۰۵ هزار تومان پرداخت می‌شود یعنی جمعیت بیشتر را دولت محترم مبلغ کمتری پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: نماز جمعه ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.