مدیرکل آموزش و پرورش قم مطرح کرد؛

واگذری شش قطعه زمین به آموزش و پرورش

شیخ الاسلام گفت: شش قطعه زمین با کاربری آموزشی به منظور افزایش سرانه آموزشی استان در نظر گرفته شده و در چند روز آینده مراحل واگذاری آن انجام میشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش با بیان این مطلب گفت: این اراضی در بلوار ۱۵ خرداد، شهرک انسجام، بلوار الغدیر و پردیسان واقع شده است.

شیخ الاسلام با اشاره به اینکه عملیات ساخت این ۶ فضای آموزشی جدید تا پایان سال تحصیلی توسط خیرین مدرسه ساز آغاز میشود افزود: همچنان تراکم دانش آموزی در استان وجود دارد و باید در مسیر افزایش فضا‌های آموزشی گام‌های بلندتری برداشته شود.

او با بیان اینکه در جمکران و شهرک فاطمیه کمبود فضای آموزشی به صورت جدی احساس میشود گفت: بیشتر اراضی جمکران خصوصی است و در صورتی که این مشکل حل نشود تا حدود ۲ سال آینده مدارس این منطقه ۳ شیفته خواهد شد.

شیخ الاسلام در ادامه و باتوجه به در پیش بودن هفته پژوهش به تشریح برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش استان در این هفته پرداخت و افزود: جشنواره پژوهش‌های دانش آموزی، جشنواره جابربن حیان، پرسش مهر، جشنواره نوجوان خوارزمی، و برگزاری مسابقات علمی فرهنگی شاهد از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش استان در هفته پژوهش است.

او تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان پژوهشگر را از دیگر برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش استان دانست و گفت: کار‌های بزرگی در بخش پژوهشی آموزش و پرورش انجام شده و با احصاء مشکلات مناطق مختلف، فرهنگیان پژوهشگر نسبت به شناسایی و پژوهش دقیق و علمی نسبت به موضوع اقدام میکنند.

مدیر کل آموزش و پرورش همچنین از خدمت رسانی ۲۴ هزار سرویس مدرسه در استان خبر داد و گفت: ۳۰ درصد ازاین سرویس‌ها متعلق به مدارس خاص همچون مدارس تیزهوشان و ماندگار است و همچنین ۳ هزار دانش آموز در روستا‌ها از سرویس استفاده میکنند.

او به افزایش نرخ بنزین در چند هفته اخیر اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد هرچه سریعتر مشکل سوخت سرویس‌های مدارس به منظور خدمت رسانی شایسته به دانش آموزان مرتفع شود.

بهرام سرمست استاندارقم نیز در این جلسه ضمن قدردانی از خیرین مدرسه ساز گفت: سرانه آموزشی استان کمتر از میانگین کشوری است، اما حمایت خیران موجب کم شدن مشکلات شده است.

سرمست با اشاره به درپیش بودن یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش باید با افزایش احساس مسئولیت اجتماعی دانش آموزان و بارعایت کمال بی طرفی زمینه حضور حداکثری در عرصه انتخابات را فراهم کند.

انتهای پیام/الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار